ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مستند دیجیاتو: چقدر به دانلود کردن مغز نزدیک شده‌ایم؟

هروقت با خودتان فکر کردید تکنولوژی به خط آخر رسیده و دیگر شاهد پیشرفتی نخواهیم بود بدانید سخت در اشتباهید. قطار تکنولوژی روز به روز با سرعت بیشتری به مسیرش ادامه می‌دهد.در افسانه‌ها می‌خوانیم که انسان‌ها همیشه دنبال پیدا کردن راهی برای رسیدن به جاودانگی بوده‌اند. درواقع رویای رسیدن به معجون یا طلسمی که بتواند مرگ را برای همیشه از انسان دور کند همواره وجود داشته و دارد. اما به نظر می‌رسد تمام این سال‌ها دنبال راه حل اشتباه بودیم. تکنولوژی راهکاری نوین پیش رویمان گذاشته، دانلود کردن مغز و انتقالش به کالبد یک ربات!

تماشای ویدیو از آپارات:

تماشای ویدیو از یوتیوب:

در مستند هفته گذشته دیجیاتو سراغ نورولینک رفتیم. چیپستی که اجازه می‌دهد برخی اطلاعات مغز را دانلود کنیم یا اطلاعاتی خاص را روی آن قرار دهیم. اما دانلود کردن مغز کاملا متفاوت است. این کار به ما اجازه می‌دهد هویت، اخلاق، خاطرات، علایق و هرچیز دیگری را کاملا دریافت کرده و وارد یک سیستم مانند ربات کنیم. بدین شکل انسان‌ها می‌توانند تا ابد به زندگی خودشان ادامه دهند. این جسم رباتیک زندگی را دقیقا مانند وضعیت فعلیمان تجربه می‌کند. هرروز صبح چشم‌های رباتیکش را باز می‌کند. کارها و فعالیت‌های مورد نظرش را انجام می‌دهد و سپس به خواب فرو می‌رود. محقق‌ها می‌گویند حسی که این فرد رباتیک تجربه می‌کنند مانند به هوش آمدن پس از یک عمل جراحی خواهد بود.

البته تمام تحقیقات متخصصین مغز و اعصاب در این حوزه مربوط به فناناپذیر بودن نیست. برای درمان بیماری‌های متفاوتی نیاز داریم ساختار مغز را بهتر بشناسیم. درنتیجه با گسترش تحقیقات پیرامون مغز و چگونگی اسکن کردن آن روزبه‌روز به تحقق این رویا نزدیک‌تر می‌شویم. اما چند سال دیگر طول می‌کشد تا بتوانیم دانلود کردن مغز را عملی کنیم؟ همراهمان باشید تا به شما پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.