ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تحقیق جدید ناسا: قلب انسان در فضا کوچک می‌شود

«اسکات کلی» فضانورد ناسا، در حالی که ۳۴۰ روز در فضا بود، وضعیت قلب خود را اندازه‌گیری کرد. براساس تحقیق جدیدی، محققان دریافته‌اند که قلب انسان در فضا منقبض می‌شود. در این تحقیق که توسط ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

«اسکات کلی» فضانورد ناسا، در حالی که ۳۴۰ روز در فضا بود، وضعیت قلب خود را اندازه‌گیری کرد.

براساس تحقیق جدیدی، محققان دریافته‌اند که قلب انسان در فضا منقبض می‌شود. در این تحقیق که توسط مجله Circulation منتشر شده، قلب اسکات کلی فضانورد ناسا پیش از ارسال و در طول حضور ۳۴۰ روزه او در فضا از طریق «اکوکاردیوگرافی داپلر» و «دو بعدی» اندازه‌گیری شده است.

تحقیق انجام شده مشخص می‌کند که قلب انسان به دلیل بی‌وزنی طولانی مدت تجربه شده توسط فضانوردان منقبض می‌شود و این فرآیند با شنای استقامتی که یک ورزشکار به صورت روزانه و طی چند ساعت انجام می‌دهد مقایسه شده است.

اسکات کلی در مدت زمان حضور خود در فضا شش روز در هفته را به انجام دادن برخی فعالیت‌های ورزشی از جمله دوچرخه‌سواری، تردمیل و ورزش‌های مقاوم مشغول بود. در ادامه اندازه توده بطن چپ او با وجود این ورزش‌ها کوچک شد. همچنین او در زمان حضور خود با مشکلات و چالش‌های دیگری از جمله تغییر در طول تلومرها، تغییر در ژن‌ها، آسیب DNA و تغییرات دیگری روبرو شده بود.

ناسا

در متن این تحقیق عنوان شده است:

در طول پرواز فضایی، کمبود جاذبه گرانشی منجر به افزایش کوتاه مدت حجم خون بطنی می‌شود، که در ادامه باعث کاهش جبران کننده حجم خون و کاهش طولانی مدت پیش بار قلب می‌شود. [با این وجود] بدون چاره جویی، پرواز فضایی می‌تواند منجر به آتروفی (لاغر شدن) قلب و ناتوانی ارتوستاتیک شود.

با این حال این گزارش اطلاع می‌دهد که وضعیت قلب اسکات کلی در زمان برگشت به زمین به مرور زمان به حالت طبیعی بازگشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی