ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

استقبال خریداران مرسدس بنز سی کلاس جدید از دکمه های فیزیکی کابین نسخه پایه

حدودا یک ماه پیش که مرسدس بنز از نسل جدید سی کلاس پرده برداشت و جالب آنکه بسیاری از مشتریان ظاهرا منتظر معرفی مدل پایه این خودرو با نمایشگر کوچک‌تر هستند. اما می‌پرسید چرا؟ چون ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

حدودا یک ماه پیش که مرسدس بنز از نسل جدید سی کلاس پرده برداشت و جالب آنکه بسیاری از مشتریان ظاهرا منتظر معرفی مدل پایه این خودرو با نمایشگر کوچک‌تر هستند. اما می‌پرسید چرا؟ چون که بر اساس تصاویر لو رفته، تیپ پایه این خودرو با یک نمایشگر افقی سنتی به بازار عرضه خواهد شد. اما انتظارها سرانجام پایان یافت و مرسدس بنز، تصاویر نسخه نهایی تیپ پایه سی کلاس را در وب سایت خودش قرار داده است. در این تصاویر، C180 با لقب « اسپارتان » در جلال و شکوه تمام، با حفظ دکمه های سنتی (فیزیکی)‌در کنسول میانی به نمایش گذاشته شده است.

اما شاید جذاب‌ترین نکته پیرامون کابین این مدل برای مشتریان سنت گرا، وجود دکمه‌های فیزیکی در آن باشد! جایی که بر خلاف اکثر خودروهای امروزی، تنظیمات سیستم تهویه به طور مستقل از نمایشگر مرکزی انجام می‌شوند. دلیل این موضوع، کاهش سایز نمایشگر سیستم MBUX است که از نسخه سفارشی 11.9 اینچی، به نمونه کوچک‌تر 9.5 اینچی تبدیل شده است. بنابراین درون نمایشگر، دیگر فضای کافی برای گنجاندن کنترلرهای تهویه وجود ندارد.

البته ممکن است این کاهش سایز نمایشگر، چندان هم به مذاق عده‌ای خوش نیاید. اما به عقیده نویسنده، دسترسی سریع به تجهیزات خودرو، مهم‌ترین چیزی است که در کابین یک خودرو باید وجود داشته باشد.

بنابراین احتمالا بسیاری از افراد، وجود دکمه‌های کاربردی را به بزرگ‌تر بودن نمایشگر، ترجیح می‌دهند. البته به شرط اینکه هنوز هم کمپانی‌هایی همچون مرسدس بنز وجود داشته باشند که بخواهند به سلیقه این دسته از مشتریان، احترام بگذارند.

البته نمایشگر اختصاصی در نظر گرفته شده برای راننده هم نسبت به مدل‌های فول، کوچک شده است. این تغییر علیرغم کاهش ابعاد از 12.3 به 10.25 اینچ، کمبود خاصی را در اطلاعات دریافتی راننده ایجاد نکرده‌است. اما حاشیه‌های ضخیم این قسمت، اندکی توی ذوق می‌زند. به گونه‌ای که بیننده را به یاد تبلت‌ها و اسمارت فون‌های چند سال پیش می‌اندازد.

در حقیقت، این قسمت از کابین تریم پایه سی کلاس، به اندازه سایر بخش‌ها در حد پرستیژ یک مرسدس بنز جدید نیست، حتی اگر آن مدل، ارزان‌ترین تیپ سی کلاس باشد.

به عنوان نکته نهایی، بد نیست یادی از مدل پایه EQS کنیم که در روزهای گذشته بدون وجود نمایشگر غول آسا، معرفی شد. نمایشگر غول آسا با سایز 17.7 اینچی، آپشنی است که مرسدس بنز آن را به طور اختصاصی برای سری EQS در نظر گرفته است. با این حال، ممکن است باز هم برخی افراد بنا به سلیقه شخصی، مدل پایه این خودرو را بدون نمایشگرهای متعدد، ترجیح دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی