ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ایلان ماسک: کامیون تسلا امسال هم به بازار نمی‌آید

توییت جدیدی از ایلان ماسک نشان می‌دهد که اولین کامیون تسلا یا همان Semi Truck، قطعا در سال 2021 وارد بازار نخواهد شد. تسلا که اولین بار Semi Truck را در اواخر سال 2017 به ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

توییت جدیدی از ایلان ماسک نشان می‌دهد که اولین کامیون تسلا یا همان Semi Truck، قطعا در سال 2021 وارد بازار نخواهد شد. تسلا که اولین بار Semi Truck را در اواخر سال 2017 به نمایش در آورد، قول داده بود که از سال 2019 این کامیون را به دست خریداران می‌رساند. اما 2019 گذشت و هیچ خبری از نخستین تراک تسلا نشد. چندی پیش گفتند که احتمالا نخستین نمونه‌های این کامیون در سال 2021 تحویل داده می‌شوند، اما این اتفاق هم اکنون منتفی به نظر می‌رسد.

توییت ایلان ماسک در حقیقت، در پاسخ به پرسش یکی دیگر از کاربران شبکه توییتر درباره تاریخ عرضه رسمی و ورود کامیون تسلا به بازار بوده است. اما ایلان در این توییت رسما اعلام کرد که تا پایان 2021 قرار نیست که پای این کامیون الکتریکی تمام خود ران به جاده‌ها باز شود. ایلان در این توییت گفته است: « ما اکنون با کمبود شدید سلول‌های باتری مواجه‌ایم، اما احتمالا این مشکل را سال آینده بر طرف می‌کنیم. »

شاید مهم‌ترین دلیل تاخیر تسلا در تجاری سازی Semi Truck، استفاده از باتری‌های سلولی جدید با کد 4680 باشد. این موضوع را رسانه Electrek هم تایید کرده است. تسلا این باتری‌های جدید را سال گذشته معرفی کرد و اخیرا تولید آزمایشی آنها را در کارخانه فریمونت، کلید زد.

اما تسلا در نظر دارد که به زودی ظرفیت تولید این باتری‌ها را افزایش دهد و چندین گیگا وات ساعت از سلول‌های 4680 را در آینده به تولید برساند. این سلول‌ها در کارخانه گیگا فکتوری در برلین آلمان هم تولید خواهند شد تا در محصولات دیگر تسلا همچون مدل Y نیز استفاده شوند.

در ابتدا، گفته می‌شد که تسلا Semi Truck با توانایی پیمایش 500 مایلی (804) به بازار می‌آید. اما سال گذشته ایلان ماسک مدعی شد که برد حرکتی این کامیون الکتریکی به 600 مایل (965 کیلومتر) به ازای هر یک بار شارژ، افزایش یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Aliej
    Aliej | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

    خب اینده وسایل نقلیه س ..
    الکتریکی شدن تمام جهان
    و کنار گذاشتن سوخت های فسیلی
    فقط یکم زمان میبره

مطالب پیشنهادی