ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دو کارمند کوین‌بیس مراسم ازدواج خود را با تبادل NFT برگزار کردند

دو کارمند کوین‌بیس یک کاربرد بسیار دلگرم کننده از «توکن‌ غیر قابل معاوضه» یا NFT پیدا کردند و مراسم ازدواج خود را با تبادل آن‌ها - به جای حلقه - بین یکدیگر برگزار کردند. این ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

دو کارمند کوین‌بیس یک کاربرد بسیار دلگرم کننده از «توکن‌ غیر قابل معاوضه» یا NFT پیدا کردند و مراسم ازدواج خود را با تبادل آن‌ها - به جای حلقه - بین یکدیگر برگزار کردند.

این زوج با نام‌های «ربکا رز» و «پیتر کاچرگینسکی» اعلام کردند که در کنار مراسم سنتی یهودیان، توکن‌های دیجیتال خود را به عنوان نوعی «حلقه مجازی» برای یکدیگر ارسال کردند. ربکا در شبکه اجتماعی توییتر خود اعلام کرد که حلقه‌های مجازی آن‌ها اکنون در شبکه بلاکچین موجود است و تمام افراد از این طریق می‌توانند تعهد ما به یکدیگر را مشاهده کنند.

در تصویر مربوط به مراسم ازدواج، آن‌ها در حال استفاده از گوشی‌های خود دیده می‌شوند که این موضوع به نوعی می‌تواند دلگیرانه باشد اما اگر با این دید به موضوع نگاه کنیم که آن‌ها - به یک روش غیر سنتی - در حال معاوضه توکن‌های خود هستند، به دلگرم‌کننده بودن این کار پی خواهیم برد. آن‌ها نام توکن خود را Tabaat ثبت کردند که در زبان عبری به معنای «حلقه» است و اگر با استفاده از Etherscan واژه‌ Tabaat را جستجو کنید، مشخص می‌شود که تنها دو توکن با این نام ثبت شده و دیگر هیچ‌ وقت نمی‌توان از این نام استفاده کرد.

توکن‌ غیر قابل معاوضه

NFTها جوازهای دیجیتالی هستند که به اشخاص اجازه می‌دهند روی متعلقاتی خاص، ادعای مالکیت کند و در عین حال به انتقال یا فروش آن‌ها بپردازد. امنیت این جوازها در گروی تکنولوژی بلاکچین است و از این نظر‌، کارکردی شبیه به بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال دارند. NFT مخفف واژه‌ Non-fungible token به معنای توکن‌ غیر قابل معاوضه است و از نظر فنی می‌تواند شامل هر داده‌ دیجیتالی از جمله نقاشی، توییت، آهنگ یا حتی بازی‌های ویدیویی شود.

NFTها موارد استفاده بسیار زیادی دارند و پیش از این اولین توییت مدیر عامل توییتر یعنی «جک دورسی» که به سال ۲۰۰۶ مربوط می‌شد به عنوان یک توکن غیرقابل معاوضه و با رقم نجومی ۲.۹ میلیون دلار فروخته شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۷ فروردین ۱۴۰۰

    اصلا چه اصراریه که مردم ایران خودمون با این وضع خراب اقتصادی میرن با این قیمت 59000دلاری بیت کوین میخرن درحالی پارسال همین موقع هر واحدش 4 تا پنج هزار دلار بود خیلی اشتباهه... من نمیگم اینده ش هیچه، اینو کسی صد در صد نمیتونه بگه.. ولی مطمئنم حتی اگه بالاتر هم بره تا حد ده هزار یا پانزده هزار دلار که جون هم نداره از این بالاتر بره.. درنهایت ریزش میکنه احتمالا حتی زیر بیست هزار دلار...کسی که درحد معمولی سواد اقتصادی داره و تا حدی تو بازار بوده و تجربه داره همیشه برای این جور کارها اول ضرر رو محاسبه میکنه بعد سود رو..

  • سامان
    سامان | ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

    منم کاملا با حرفت موافقم.. تاریخ همیشه تکرار میشه ولی باحالتهای متفاوت.. دلشون خوشه میگن این مثل بورس ایران و نمیدونم مختص ایران نیست بازارش جهانیه.. خب احتمال نمیدن که امکان داره یک کلاه برداری یا فرصت طلبی باشه در سطح جهانی.. اخه دلتون رو به چی خوش میکنید؟ اگه مشتریها و بازیگرهای جدید ورود نکنند خیلی ریزش میکنه چون خیلی گرون شده.. اصلا یه چیز بیخودیه میگن بیت کوین یکبار هست و سقف تولید داره و نمیشه جایگزین براش گذاشت و از این حرفا.. یادتون باشه الان تمام کله گنده ها ودست اندرکاران شبکه بیت کوین با تمام قوا بخاطر نفع خودشون برای اینکه طیف خریدارن جدید رو به شبکه بیت کوین بکشونند بشدت در حال تبلیغ در سطح جهان هستند و وعده بیت کوین دویست هزار دلاری و یک میلیون دلاری به مردم میدند..

  • Aliej
    Aliej | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

    Nft ها و ارز های دیجیتال اصلا چیز های بدرد بخوری نیستن
    همشون حبابن و میترکن فقط باید وقتش فرا برسه😉

مطالب پیشنهادی