ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شناسایی ترکیبات محرک خطرناک در مکمل‌های غذایی پرفروش

یک پژوهش جدید که توسط سازمان NSF International انجام شده هشدار می‌دهد که برخی از مکمل‌های تناسب اندام و کاهش وزن موجود در بازار حاوی نوعی محرک دارویی هستند که پیش از این روی انسان‌ها ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

یک پژوهش جدید که توسط سازمان NSF International انجام شده هشدار می‌دهد که برخی از مکمل‌های تناسب اندام و کاهش وزن موجود در بازار حاوی نوعی محرک دارویی هستند که پیش از این روی انسان‌ها آزمایش نشده بودند. بر اساس این پژوهش، محرک اشاره شده توسط این سازمان، در ۱۷ مکمل که در ایالات متحده بدون نسخه پزشکی به فروش می‌رسند شناسایی شده است.

این پژوهش که نتایج آن به تازگی منتشر شده توسط محققانی از سازمان NSF International، بنیاد ملی بهداشت عمومی و محیط زیست هلند، دانشکده پزشکی هاروارد، اتحادیه بهداشت کمبریج و بنیاد پژوهشی Sciensano بلژیک انجام شده است.

محققان با انجام این پژوهش هشدار می‌دهند که مکمل‌های فروخته شده برای تناسب اندام و کاهش وزن ممکن است حاوی محرک‌های تایید نشده‌ای و آزمایش نشده‌ای باشند که سلامت افراد را به خطر می‌اندازند. براساس این پژوهش مشخص شده است که برخی از مکمل‌های آزمایش شده حاوی حداکثر چهار محرک دارویی هستند. البته آن‌ها به این موضوع اشاره کرده‌اند که این تاثیر این محرک‌ها هنوز روی انسان‌ها آزمایش نشده و وضعیت آن‌ها همچنان نامشخص است.

محرک دارویی

به صورت کلی محققان هشدار می‌دهند که از مصرف مکمل‌هایی که حاوی یک ترکیب محرک به نام «دترنول» هستند خودداری کنند و در صورت بروز برخی مشکلات پس از مصرف این مکمل‌ها به پزشکان مراجعه کنند. همچنین آن‌ها به پزشکان توصیه کرده‌اند تا در صورت به وجود آمدن چنین مشکلی مکمل‌ها را برای بررسی‌های بیشتر مورد آزمایش قرار دهند.

دکتر «پیتر کوهن» یکی از محققان این مطالعه عنوان می‌کند:

ما به پزشکان هشدار می‌دهیم که برخی افراد ممکن است به طور ناخواسته و به دلیل کاهش وزن یا تناسب اندام در معرض محرک‌های آزمایشی قرار بگیرند. ما در مورد محرک‌های دارویی صحبت می‌کنیم که توسط سازمان غذا و دارو ایالات متحده به عنوان داروی تجویز شده یا مکمل غذایی تایید نشده‌اند. این مواد در دسته مکمل‌های غذایی قرار نمی‌گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی