ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مک لارن اسپید تیل به کلکسیون مانی خوش بین اضافه شد

مانی خوش بین یکی از مشهورترین کلکسیونرهای اتومبیل‌های لوکس در دنیاست و خودروهای خاص و ارزشمند زیادی در مجموعه خود، نگه می‌دارد. پیش از این هم دو اسطوره دنیای خودرو با دیزاین Hermes، یعنی پاگانی ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

مانی خوش بین یکی از مشهورترین کلکسیونرهای اتومبیل‌های لوکس در دنیاست و خودروهای خاص و ارزشمند زیادی در مجموعه خود، نگه می‌دارد. پیش از این هم دو اسطوره دنیای خودرو با دیزاین Hermes، یعنی پاگانی هوآیرا و بوگاتی شیرون در کلکسیون وی، دیده شده بودند. با این حال، به زودی احتمالا مجموعه با ارزش این مولتی میلیاردر ایرانی، پذیرای یک اتومبیل افسانه‌ای دیگر خواهد بود. مک لارن اسپید تیل، جدیدترین عضو کلکسیون اوست.

بعد از معرفی این هایپر کار در سال 2018، مک لارن قصد داشت که رکورد حداکثر سرعت در دنیای سوپر اسپرت‌ها را به دست بگیرد. گفته می‌شود که این اتومبیل تا 250 مایل بر ساعت (402 کیلومتر بر ساعت)، قادر به سرعت گیری است.

بسیاری از افراد، آن را جانشین غیر رسمی مک لارن F1 دهه 1990 می‌دانند. با اینکه حداکثر سرعت آن از خودروهایی همچون بوگاتی شیرون بیشتر شده، اما کمپانی انگلیسی مک لارن، رویکرد کاملا متفاوتی در پیش گرفته است.

بر خلاف رفتار کاملا پرخاشگر بوگاتی در ثبت رکورد 482.3 کیلومتر بر ساعت با شیرون سوپر اسپرت، اسپید تیل می‌خواهد که فقط در یک مسیر مشخص پیش روی کند. بدنه این خودرو که از الیاف فیبر کربن ساخته شده، به راحتی هوا را می‌شکافد و در این راه، از پیشرانه هیبریدی 1,035 اسب بخاری کمک می‌گیرد. در کنار آیرودینامیک فوق العاده، فرم بدنه اسپید تیل به شکلی است که پایداری این خودرو در سرعت های بالا را به خوبی تضمین می‌کند.

قبل از آنکه بخواهیم در کامنت‌ها بین شما جنگ به راه بیندازیم، با کمال تاسف باید یادآوری کنیم که هنوز آینه‌های دیجیتالی این خودرو در بسیاری از کشورها همچون ایالات متحده، استاندارد به حساب نمی‌آیند! هر چند که اسپید تیل اصولا در شهر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و بیشتر برای راندن در پیست و جاده طراحی شده است.

همچنین طبق قانونی در آمریکا که از سال 1999 مصوب شده، خودروهایی که پیمایش سالانه کمتر از 2,500 مایل داشته باشند، از پاس کردن برخی استانداردها معاف می‌شوند. جالب است بدانید که همین قانون سبب شد که مک لارن F1 با وجود برخی کمبودها در تصادف از جلو، به راحتی به مشتریان تحویل داده شود!

برای افراد نا آگاه، باید بگوییم که Hermes یک طراح لوکس فرانسوی است که معمولا بر روی سوپر اتومبیل‌های گران قیمت، دست می‌گذارد. این تیونر معمولا از مرغوب‌ترین چرم‌ها برای دیزاین کابین خودروهایش، بهره می‌گیرد. این برند طراحی، سابقه‌ای قدیمی دارد و از سال 1837، مشغول به کار است.

این کمپانی امروزه 43 سایت تولیدی دارد و 311 فروشگاه خرده فروشی را در 45 کشور دنیا اداره می‌کند. به جز اسپید تیل خاص مانی خوش بین، مک لارن می‌خواهد تنها 106 دستگاه دیگر از این خودرو را تولید کند. در حالی که قیمت هریک از آنها به 2 میلیون و 240 هزار دلار می‌رسد. شاید اسپید تیل سریع‌ترین اتومبیل دنیا نباشد، اما بدون شک، یکی از زیباترین‌‌های صنعت خودروسازی است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • armin.falahati
    armin.falahati | ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

    چقد پشتش زشت و بلنده، خیلی افراطیه. چرخا جولوش هم خیلی مسخرس هرچند میدونم برای آیرودینامیک بهتره. بقیه چیزاش خوبه البته صندلی وسطش هم مزحکه

مطالب پیشنهادی