ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کاهش فروش شورولت کامارو برای هفتمین سال پیاپی؛ روزهای سخت در برابر ماستنگ و چلنجر

نگاهی به آمار فروش سه خودروی عضلانی پرطرفدار آمریکایی، نشان می‌دهد فورد ماستنگ و داج چلنجر بسیار پرفروش‌تر از شورولت کامارو هستند. این امر در حالی است که داج یا به قول ما ایرانی‌ها دوج، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

نگاهی به آمار فروش سه خودروی عضلانی پرطرفدار آمریکایی، نشان می‌دهد فورد ماستنگ و داج چلنجر بسیار پرفروش‌تر از شورولت کامارو هستند. این امر در حالی است که داج یا به قول ما ایرانی‌ها دوج، چندی پیش سیزدهمین سال تولید بی‌وقفه این نسل از چلنجر را جشن گرفت٬‌ این درحالیست که آمار فروش شورولت کامارو برای هفتمین سال پیاپی کاهشی بوده‌است.

سبقت‌گیری شدید فورد ماستانگ و داج چلنجر از شورولت کامارو

علی‌رغم پا به سن گذاشتن، چلنجر هنوز طرفداران خاص خود را داشته و از دید مشتریان مدام بر جذابیت آن افزوده می‌شود. طبق آمار، فروش این کوپه عضلانی در سه ماهه نخست امسال به میزان چشمگیر 24 درصد رشد کرده و 15,096 دستگاه از آن توسط مشتریان آمریکایی خریداری شده است. با ثبت این رکورد، چلنجر حالا سومین مدل پرفروش داج محسوب می‌شود.

در فصل نخست سال 2020 داج موفق به فروش 12,138 چلنجر شده بود

اما با وجود رشد قابل توجه فروش داج چلنجر، این خودرو هنوز در پس ماستنگ قرار دارد، چرا که در سه ماهه اول 2021 فورد 17,274 دستگاه از اسب وحشی خود را فروخته است. این رقم در مدت مشابه قبل 18,069 دستگاه بود؛ بنابراین باید گفت میزان فروش ماستنگ از ابتدای سال تا الان 4.4 درصد افت کرده است.

ماستنگ پرفروش‌ترین محصول فورد به شمار می‌رود

در آن سوی میدان شورولت کامارو ایستاده، خودرویی که فروش آن با 1.3 درصد کاهش به 7,089 دستگاه رسیده است. استقبال از این مدل عضلانی آنقدر کمتر شده که اختلاف آن با کوروت تنها 478 دستگاه است. بد نیست اشاره کنیم محبوبیت نسل اخیر کوروت به شدت افزایش پیدا کرده و6,611  دستگاه از آن در سه ماهه ابتدایی سال فروخته شده که نشان از رشد 73.1 درصدی دارد.

فروش شورولت کامارو هفت سال متوالی است که روندی نزولی دارد، از این رو افت فروش آن در سه ماهه اول 2021 چندان باعث تعجب نمی‌شود. برای درک بهتر باید اشاره کنیم در سال 2014 شورولت 86,297 دستگاه کامارو فروخته بود، حال آنکه در سال گذشته تنها 29,775 دستگاه کامارو راهی پارکینگ مشتریان جدید شده است. قبل از شیوع کرونا هم، اوضاع برای این خودرو چندان خوب نبود و در سال 2019 شورولت نتوانست بیشتر از 48,265 مشتری برای آن پیدا کند.

در هر صورت، رقابت بین چلنجر و ماستنگ به سمت داغ‌تر شدن میل می‌کند و باید دید در پایان سال اختلاف 2,178 واحدی در آمار فروش بیشتر خواهد شد یا کمتر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی