ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیش از ۳۰۰ پردازنده استخراج رمزارز انویدیا در هنگ‌کنگ توقیف شد

مقامات هنگ کنگ ظاهرا بیش از ۳۰۰ پردازنده استخراج رمزارز 30HX شرکت انویدیا را توقیف کرده‌اند. فعلا دلیل اصلی توقیف این محموله اعلام نشده اما این اقدام احتمالا در راستای تلاش‌های دولت هنگ کنگ برای ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

مقامات هنگ کنگ ظاهرا بیش از ۳۰۰ پردازنده استخراج رمزارز 30HX شرکت انویدیا را توقیف کرده‌اند. فعلا دلیل اصلی توقیف این محموله اعلام نشده اما این اقدام احتمالا در راستای تلاش‌های دولت هنگ کنگ برای توقف استخراج غیرقانونی رمزارز در این منطقه بوده است.

به گزارش رسانه چینی MyDrivers، تصویر زیر ظاهرا مجموعه‌ای شامل صد پردازنده استخراج رمزارز 30HX را نشان می‌دهد که توسط پلیس توقیف شده است. این محموله به صورت قاچاقی در مسیر ارسال به مزرعه‌های استخراج رمزارزها بوده. دولت هنگ کنگ در پی جلوگیری از استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال و خرده‌فروشی این دستگاه‌هاست.

انویدیا در ماه فوریه از پردازنده‌های اختصاصی استخراج ارز دیجیتال رونمایی کرد تا نیاز ماینرهای اتریوم را تامین کند و در عین حال کارت‌های گرافیگ گیمینگ را برای گیمرها محفوظ بدارد. بررسی درایور این پردازنده‌های جدید نشان داد که کارت‌های سری CMP HX در واقع بر اساس آخرین معماری Turing ساخته شده و البته تغییراتی داشته تا نتواند پردازش‌های گرافیکی را انجام دهد. مدلی که در این محموله توقیف شده CMP 30HX است که ظاهرا نسخه‌ای از GTX 1660 SUPER بوده و نرخ هش اتریوم آن حداکثر به ۲۶ مگاهرتز بر ثانیه می‌رسد.

انویدیا همزمان با معرفی پردازنده‌های سری CMP HX اعلام کرد که توان ماینینگ کارت‌های گرافیک RTX 3060 را کاهش می‌دهد تا مانع از خرید این محصولات توسط ماینرها شود. این شرکت گفته بود گرافیک جدید آن‌ها به محض شناسایی الگوریتم‌های استخراج اتریوم می‌تواند نرخ هش RTX 3060 را تا حدود ۵۰ درصد کاهش دهد. با این حال، این شرکت ماه پیش آپدیت داخلی جدیدی را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد که محدودیت نرخ هش RTX 3060 را حذف می‌کرد.

انویدیا کارت‌های گرافیک قدرتمند خود را با فناوری هوش مصنوعی با هدف استفاده توسط گیمرها به بازار عرضه می‌کرد، اما همین چیپست‌ها عموما در بازار توسط ماینرها برای استخراج اتریوم به کار برده می‌شدند. این اتفاق باعث شد این شرکت دست به عرضه پردازنده‌های مخصوص استخراج رمزارزها بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی