ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Biphase؛ فرار از زندان سرخ و سیاه

بسیاری از آثار هنری به خودی خود ساده هستند و ممکن است چندان مورد توجه قرار نگیرند اما داستان ساختشان چنان جذاب است که باعث می‌شود به شهرت برسند و این همان اتفاقی است که ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

بسیاری از آثار هنری به خودی خود ساده هستند و ممکن است چندان مورد توجه قرار نگیرند اما داستان ساختشان چنان جذاب است که باعث می‌شود به شهرت برسند و این همان اتفاقی است که برای بازی Biphase هم افتاده؛ یک پلتفرمر ساده و دو بعدی که توسط یک انتشاردهنده مستقل به نام Seasun Games برای اندروید و iOS عرضه شده است.

بازی Biphase

این بازی توسط گروهی از دانشجویان و بر اساس مشخصه‌ی رفتاری اصلی افراد بای‌پولار ساخته شده یعنی کسانی که دچار اختلال شخصیت دو قطبی هستند و ممکن است در زمان کوتاهی رفتارشان تغییر کند و این دقیقا چیزی است که گیم‌پلی بازی Biphase بر اساس آن طراحی شده است.

هدف از ساختن این بازی ایجاد آگاهی و آشنایی بیشتر افراد با این اختلال است که عموما به اشتباه با تعبیر «دو شخصیتی» شناخته می‌شود. این بازی توسط سازمان DBSA حمایت می‌شود که در حوزه‌ی درمان افسردگی و اختلال شخصیت دو قطبی فعالیت می‌کند و تمام عواید مالی به این سازمان اهدا می‌شود تا در راه درمان افراد و ایجاد آگاهی بیشتر صرف بشود.

بازی Biphase

در هر مرحله کاراکتر در یک صفحه‌ی مشکی و قرمز گیر افتاده و شما باید با پریدن روی ستون‌ها او را تا علامتی که شبیه به یک خورشید کوچک است برسانید تا نجات پیدا کند اما این کار خیلی هم ساده نیست چون با هر حرکتی که انجام بدهید جای رنگ‌های مشکی و قرمز در صفحه تغییر پیدا می‌کند و جای موانع عوض می‌شود که کار را سخت می‌کند و گاهی مجبور می‌شوید یک مرحله را چندبار تکرار کنید.

بازی Biphase

طراحی خلاقانه و سیال گیم‌پلی بازی Biphase، بیش از هر چیز صبر و هوش بازیکن را به چالش می‌کشد اما بدون هماهنگی دست و چشم و سرعت‌عمل کافی تقریبا ممکن نیست بتوانید مراحل این بازی را پشت سر بگذارید به همین علت می‌توان گفت که سطح سختی بازی متوسط رو به بالا و حتی گاها سخت است.

بازی Biphase

کنترل‌های بازی ساده اما کاملا روان هستند و در طی بازی مشکلی ایجاد نمی‌کنند اما اگر با حالت پیش‌فرض راحت نباشید هم امکان تغییر آن در بخش تنظیمات وجود دارد. طراحی بازی کاملا مینیمال و در عین حال هوشمندانه است زیرا فقط با استفاده از دو رنگ و طرح‌های ساده به خوبی معنای دوقطبی بودن منتقل شده است.

در کل می‌توان گفت که با توجه به کیفیت ساخت مناسب و فضاسازی جذاب بازی Biphase ارزش تجربه کردن را دارد و می‌تواند چالش جدیدی برای بازیکنانی باشد که از سر و کله زدن با بازی لذت می‌برند. این بازی به صورت رایگان برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده و از بخش انتهای مطلب قابل دانلود است.

Biphase‏

Biphase‏

سازنده: Seasun Games Corporation Limited قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 222.3/28 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی