ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارزش بازار رمزارزها برای نخستین بار از مرز ۲ تریلیون دلار گذشت

ارزش بازار رمزارزها دیروز از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد. بخش عمده این رشد قابل توجه تحت تاثیر افزایش قیمت بیت‌کوین، اتریوم و سایر آلت‌کوین‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۱ بوده. حالا ارزش کل این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

ارزش بازار رمزارزها دیروز از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد. بخش عمده این رشد قابل توجه تحت تاثیر افزایش قیمت بیت‌کوین، اتریوم و سایر آلت‌کوین‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۱ بوده. حالا ارزش کل این بازار به اندازه ارزش شرکت اپل یعنی دومین شرکت ارزشمند جهان پس از شرکت نفتی آرامکو عربستان است.

این دستاورد در شرایطی حاصل می‌شود که ارزش بازار ارزهای دیجیتال اولین بار در تاریخ ۱۸ دی از مرز ۱ تریلیون دلار گذشته بود. در آن زمان بیت‌کوین در حوالی ۳۳ هزار دلار معامله می‌شد. در چند وقت اخیر چندین محرک عامل رشد چشمگیر بیت‌کوین و اتریوم شده و رکوردهای قیمتی جدیدی را برای این رمزارزها به ثبت رسانده است.

شرکت‌های بزرگ خدمات مالی مثل پی‌پل و ویزا پشتیبانی از رمزارزها را آغاز کرده‌اند و بیت‌کوین نیز پیشگام حرکت سایر ارزهای دیجیتالی بوده است. بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ با چند روند کوتاه مدت اصلاحی روبرو شد، اما حالا حدود ۱ ماه است که قیمت آن بالای ۵۰ هزار دلار باقی مانده و نوسان کمتری نسبت به سایر آلت‌کوین‌ها داشته است.

شاخص نوسانات قیمت بیت‌کوین
شاخص نوسانات قیمت بیت‌کوین

در واقع، شدت نوسان بیت‌کوین از ماه نوامبر ۲۰۲۰ به کمترین حد خود رسیده چون چند وقتی است که شاهد تثبیت قیمت در حوالی ۵۵ تا ۶۰ هزار دلار هستیم. ولی در آن سو، قیمت اتریوم با شکستن سقف‌های قبلی از مرز ۲ هزار دلار عبور کرد و رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

یکی از معامله‌گران معروف بازار رمزارزها موسوم به Rekt Capital در توییتی نوشت که به نظرش رشد قابل توجه اتریوم متاثر از تثبیت قیمت بیت‌کوین در زیر سقف ۶۰ هزار دلار بوده است:

«بیت‌کوین هنوز زیر این محدوده قیمتی در حال تثبیت است. همین فرآیند تثبیت به اتریوم کمک کرده تا رکورد سقف قیمتی خود را بشکند. اتریوم به جرأت فعلا بزرگ‌ترین رمزارز بازار است و بیت‌کوین سعی دارد این عقب‌ماندگی را جبران کند. نشانه خوب این است که محدود مقاومتی نارنجی‌رنگ [در تصویر زیر] در ممانعت از رشد بیت‌کوین به مشکل خورده.»

سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها به‌طور کلی درباره آینده کوتاه و میان مدت بازار ارزهای دیجیتال خوشبین‌اند. «جاناتان هَبیکت» مشاور شرکت Moonrock Capital می‌گوید:

«افراد زیادی را می‌شناسم که منتظر افزایش سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، اتریوم و سایر آلت‌کوین‌های بزرگ در اصلاح‌ها هستند و تعدادشان هم کم نیست. در آینده‌ی نزدیک بازار خرسی دیده نمی‌شود.»

تا زمانی که قیمت جفت اتریوم به بیت‌کوین در شرایط فعلی باقی بماند و بیت‌کوین ریزش سنگینی نداشته باشد، چشم‌انداز کوتاه مدت بازار رمزارزها برای ماه آوریل و تابستان مثبت خواهد بود.

صرافی کوین‌بیس به‌زودی از طریق بازار بورس نزدک عرضه عمومی می‌شود و این مسئله می‌تواند تقاضا برای رمزارزها را افزایش دهد، چون سرمایه‌گذارانی که در بازارهای سنتی فعالیت می‌کردند به سمت این بازار خواهند آمد. از سوی دیگر، عده‌ای از تحلیل‌گران معتقدند که عرضه اولیه کوین‌بیس اگر باعث فشار فروش نشود می‌تواند نوساناتی را به همراه داشته باشد، چون تاریخ این اتفاق با تاریخ سررسید قراردادهای اختیار معامله بیت‌کوین همراه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی