ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک از نقش فناوری واقعیت افزوده در حوزه ارتباطات می‌گوید

«تیم کوک» مدیر عامل اپل که به ندرت توضیحی در مورد محصولات معرفی نشده این شرکت می‌دهد،‌ در مصاحبه‌ اخیر خود با نیویورک تایمز به برنامه‌های آتی شرکت در مورد توسعه محصولات مبتنی بر واقعیت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

«تیم کوک» مدیر عامل اپل که به ندرت توضیحی در مورد محصولات معرفی نشده این شرکت می‌دهد،‌ در مصاحبه‌ اخیر خود با نیویورک تایمز به برنامه‌های آتی شرکت در مورد توسعه محصولات مبتنی بر واقعیت افزوده و همچنین خودروی اپل اشاره کرد.

تیم کوک در جریان مصاحبه، از واقعیت افزوده به عنوان فناوری بسیار مهمی برای اپل یاد کرد و گفت که از این فناوری برای بهبود ارتباطات می‌توان استفاده کرد. وی معتقد است که در فضای مجازی علاوه بر روش‌های موجود می‌توان از نمودارها برای ارتباط موثر کمک گرفت. همچنین واقعیت افزوده در حوزه بهداشت، آموزش و گیمینگ نیز کاربرد خوبی دارد و در آینده کاربردهای بیشتری هم خواهد داشت.

سال‌ها است شایعه‌های مختلفی در مورد هدست واقعیت افزوده اپل منتشر می‌شود و براساس آخرین اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد این محصول اپل دستگاهی مبتنی بر واقعیت ترکیبی خواهد بود که احتمالا سال آینده میلادی رونمایی می‌شود.

اپل در جریان مصاحبه با نیویورک تایمز به اپل کار نیز اشاره کرد. اما هنوز مشخص نیست که این شرکت قصد دارد فناوری خودروی خودران را توسعه داده و در اختیار سایر شرکت‌ها اتومبیل‌سازی قرار بدهد یا تصمیم گرفته اپل کار را به تولید برساند. براساس آخرین توضیحات تیم کوک گزینه دوم محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

تیم کوک در صحبت‌های خود اضافه می‌کند:

«تمایل داریم با توسعه سخت افزاری، نرم افزاری و ارائه خدمات و سرویس‌های بهتر، فناوری پیشرفته‌تری را در اختیار کاربران قرار دهیم.»

مدیرعامل اپل می‌گوید با کمک ربات‌ها کارهای زیادی را می‌توان پیش برد. وی علاوه بر اشاره به بلند پروازی‌های اپل به این نکته نیز اشاره کرد که ممکن است همه پروژه‌های اپل به محصول نهایی منجر نشود و تنها در داخل شرکت مورد بررسی قرار گیرند و هیچ وقت به مرحله تولید نرسند.

باید دید اپل چه برنامه‌های متفاوتی را در حوزه واقعیت افزوده دنبال خواهد کرد و آیا سال آینده موفق به رونمایی از اپل کار خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی