ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سوپراسپرت الکتریکی با نشان فولکس واگن، ایده‌ای جذاب برای غول خودروسازی اروپا

اگر SUV الکتریکی جدید فولکس واگن با نام ID.4 شما را به اندازه کافی سر ذوق نیاورده است، باید گفت که احتمالا محصولات جذابتری در راهند، کارآموز مرکز طراحی فولکس واگن، گابریل آرودا، در اکانت ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

اگر SUV الکتریکی جدید فولکس واگن با نام ID.4 شما را به اندازه کافی سر ذوق نیاورده است، باید گفت که احتمالا محصولات جذابتری در راهند، کارآموز مرکز طراحی فولکس واگن، گابریل آرودا، در اکانت اینستاگرام خود، به نیاز فعلی در گروه فولکس به ساخت یک خودرو اسپرت تمام الکتریکی جدید، اشاره کرده است.

با گسترش موج الکتریکی سازی در صنعت خودرو، خودروسازان هم طبیعتا باید برنامه‌های تولید خود را به سمت ساخت خودروهای پاک ببرند.

محصول جدید ID.4، اولین گام بزرگ فولکس واگن برای گذار به دنیای الکتریکی‌هاست. امروز بر هیچ کس پوشیده نیست که خریداران بیشتر به دنبال خودروهای SUV می‌گردند و بنابراین منطقی است که خودروسازان هم بیشتر توجه خود را به این قسمت از بازار، معطوف کنند. به لطف پلت فرم‌های مدولار جدید در صنعت خودرو نیز، تغییر در طرح‌های فعلی و خلق طرح‌های نو، دیگر اصلا کار دشواری به نظر نمی‌رسد.

فولکس واگن ID.4 با رنج متنوعی از قوای محرک، وارد بازار خواهد شد. دو نسخه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک، تیپ‌های اصلی این خودرو را تشکیل می‌دهند. نسخه‌های دیفرانسیل عقب، تنها از یک موتور الکتریکی در محور عقب برخوردار اند که 201 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در حالی که همین قدرت در مدل‌های چهار چرخ محرک، به 301 اسب بخار می‌رسد. چرا که در این مدل‌ها، در محور جلو نیز یک موتور الکتریکی دیگر قرار گرفته است.

شاسی بلند الکتریکی ID.4 با 4,600 پوند وزن، در نسخه دیفرانسیل عقب، شتاب صفر تا صد 7.6 ثانیه‌ای دارد. اما مدل‌های چهار چرخ محرک هنوز در حال آزمایش اند و فعلا عدد دقیقی برای شتاب آنها اعلام نکرده اند. حال تصور کنید که همین قوای فنی را در یک محصول سبک‌تر و اسپرت‌تر قرار دهند. خودرویی جوان پسند که بر اساس فولکس واگن ID.4 ساخته می‌شود و طبیعتا هزینه توسعه و مهندسی آن هم برای خودروساز آلمانی، بسیار کمتر است.

در حقیقت، قابلیت اشتراک راحت پیشرانه‌های برقی در سگمنت‌های مختلف، امکان توسعه محصولات جدید را برای خودروسازان، بسیار آسان کرده است. این واقعیت را باید پذیرفت که آینده از آن الکتریکی‌هاست و در این میان، کوپه‌های اسپرت الکتریکی می‌توانند نقش موثری در بازار خودروهای جوان پسند، ایفا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی