ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شکایت فولکس واگن از رؤسای سابق این شرکت در ماجرای دیزلگیت

غول خودروسازی آلمانی فولکس واگن قصد دارد تا از مدیر اجرایی سابق این شرکت مارتین وینترکورن و مدیرعامل سابق برند آئودی روپرت استدلر به دلیل «عدم وظیفه شناسی» در ماجرای دیزلگیت شکایت کند. پس از شش ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

غول خودروسازی آلمانی فولکس واگن قصد دارد تا از مدیر اجرایی سابق این شرکت مارتین وینترکورن و مدیرعامل سابق برند آئودی روپرت استدلر به دلیل «عدم وظیفه شناسی» در ماجرای دیزلگیت شکایت کند. پس از شش سال تحقیق برای تعیین مسئولیت رسوایی دیزلگیت ماجرای شکایت جدید آغاز شده است.

شکایت فولکس واگن

در سال 2015 فولکس واگن به طور رسمی اعتراف کرد که بیش از 10 میلیون خودرو دیزلی را مجهز به نرم افزاری کرده بود که در حین آزمایشات آزمایشگاهی میزان انتشار گازهای سمی را کمتر از عدد واقعی نشان می‌دهد. در نتیجه این تقلب فولکس واگن و برندهای زیر مجموعه آن بیش از 20 میلیارد پوند جریمه شدند.

شکایت فولکس واگن

فولکس واگن اما حالا مدعی است که این دو شخص از انجام وظیفه خود سرباز زده‌اند اما باقی اعضای هیئت نظارت از این اتهام تبرعه شدند.

وینترکورن در سپتامبر 2015 از سمت خود استعفا داد درحالی که استدلر تا سال 2018 در سمت خود باقی مانده بود. هر دو نفر در آلمان در رابطه با این رسوایی با اتهامات کیفری رو به رو هستند و استدلر در دادگاه مونیخ در حال محاکمه است.

شکایت فولکس واگن

از نظر هیئت نظارت فولکس واگن، وینترکورن با وجود اطلاع از عواقب احتمالی استفاده از این نرم افزار از انجام وظیفه قانونی خود سرباز زده است و به سوال های مقامات آمریکایی در این زمینه به طور صادقانه و شفاف پاسخ نداده است. استدلر نیز با بی توجهی به مسئله نصب نرم افزار در محصولات آئودی و پورشه در بازار اتحادیه اروپا رو به رو است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته اتهامات دیگری نیز به اعضای سابق هیئت مدیره آئودی اولریش هاکنبرگ و استفان کنیرش و عضو سابق هیئت مدیره پورشه ولفگانگ هاتز وارد شده است.

فولکس واگن  پیش از این ادعا کرده بود که ماجرای رسوایی این شرکت مربوط به یک کارمند سرکش بوده است اما در نهایت فولکس واگن مجبور به پذیرفتن تقصیر خود شد و اعتراف کرد که این مسئله را پنهان کرده است. در حال حاضر وکلای آقای وینترکورن بیانیه‌ای صادر و این ادعا‌ها را رد کرده و وکلای آقای استدلر از اظهار نظر در این باره خودداری کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۸ فروردین ۱۴۰۰

    البته جرم مهم ترشون که اشاره نشده اینه ک الان برای رقبا کار میکنن!

مطالب پیشنهادی