ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاریخ برگزاری E3 2021 اعلام شد؛ کاملاً غیر حضوری و رایگان

مراسم E3 2021 امسال از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ ژوئن (۲۲ تا ۲۵ خرداد) با شکل و شمایلی جدید به‌صورت مجازی و رایگان برگزار می‌شود. برگزارکنندگان این مراسم اعلام کرده‌اند که امسال شرکت‌هایی نظیر نینتندو، ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

مراسم E3 2021 امسال از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ ژوئن (۲۲ تا ۲۵ خرداد) با شکل و شمایلی جدید به‌صورت مجازی و رایگان برگزار می‌شود. برگزارکنندگان این مراسم اعلام کرده‌اند که امسال شرکت‌هایی نظیر نینتندو، ایکس باکس، کپکام، کونامی، یوبی‌سافت، تیک-تو اینتراکتیو و وارنر براس گیمز در این رویداد شرکت می‌کنند.

«پیِر-لویی» مدیرعامل بنیاد ESA که متولی اصلی برگزاری رویدادهای E3 است، می‌گوید ESA مراسم E3 امسال را به رویدادی بزرگ‌تر تبدیل می‌کند که شامل رونمایی از بازی‌ها و انتشار اخبار زیادی خواهد بود. این بنیاد در ماه فوریه تایید کرده بود که رویداد آن‌ها فقط امسال آنلاین برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که E3 2022 دوباره به‌صورت حضوری برگزار شود.

غایب بزرگ رویداد امسال سونی است که نام آن در میان فهرست شرکت‌کنندگان E3 2021 دیده نمی‌شود. البته E3 اعلام کرده که در ادامه اسامی بیشتری به این فهرست اضافه خواهد شد، ولی بعید است که نام سونی یا EA، اکتیویژن بلیزارد، اسکوئر انیکس، سگا و باندای نامکو را در این فهرست ببینیم. سونی در سال ۲۰۱۹ نیز در E3 شرکت نکرد و قصد نداشت پارسال هم در این مراسم حاضر شود.

E3 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد سالانه گیمینگ در آمریکای شمالی معمولا در لس آنجلس برگزار می‌شد و گروه بزرگی از توسعه‌دهندگان، اهالی رسانه و مصرف‌کنندگان را گرد هم می‌آورد. این رویداد پارسال به خاطر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا لغو شد، ولی در عوض «جف کیلی» رویداد Summer Game Fest را با همکاری بسیاری از توسعه‌دهندگان برگزار کرد تا اخبار بازی‌های جدید را به دست مخاطبان برساند.

در چند وقت اخیر صحبت‌های زیادی درباره آینده E3 مطرح شده و پرسش اصلی این است که آیا این رویداد همچنان جایگاه قبلی خود را در صنعت بازی‌ها دارد یا نه. بسیاری از شرکت‌ها چند وقتی است که معرفی محصولات خود را از طریق رویدادهای اختصاصی انجام می‌دهند. با این حال ESA امیدوار است که حداقل سال آینده با برگزاری یک رویداد حضوری بتواند به دوران اوج خود برگردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی