ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آکیلس
تکنولوژی

عصر جدید هدست‌های واقعیت مجازی با پایان موجودی آکیلس ریفت اس

موجودی هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت در فروشگاه‌های رسمی به پایان رسیده است. به نظر می‌رسد این موضوع نشان از پایانی برای هدست‌هایی باشد که تنها بر کامپیوتر مبتنی هستند. مشتریان سیستم‌های واقعیت مجازی معمولا ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

موجودی هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت در فروشگاه‌های رسمی به پایان رسیده است. به نظر می‌رسد این موضوع نشان از پایانی برای هدست‌هایی باشد که تنها بر کامپیوتر مبتنی هستند.

مشتریان سیستم‌های واقعیت مجازی معمولا دو گزینه کلی را پیش روی خود دارند. یکی از انتخاب‌ها هدست‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند است که در آنها هدست تنها نقش یک نگه‌دارنده گوشی و لنز‌ها را بازی می‌کند. گزینه دیگر هدست‌های مبتنی بر کامپیوتر است که سنگین‌تر هستند و نیاز به یک کامپیوتر قدرتمند دارند. پیش از این هدست‌های کاردبرد گوگل برای گوشی‌های هوشمند از صحنه روزگار محو شده بود اما با حذف آکیلس ریفت اس از فروشگاه‌های خرده فروشی به نظر می‌رسد هدست‌هایی که تنها به کامپیوتر وابسته هستند هم رو به افول می‌روند.

آکیلس ریفت اس که در حدود دو سال پیش معرفی شد را باید اولین هدست واقعیت مجازی این کمپانی در نظر گرفت که به طور تجاری عرضه شده است. این هدست به لطف سیستم ردیاب خاص خود نیازی به سنسورهای خارجی ندارد اما همچنان به اتصال به کامپیوتر نیازمند است. به همین دلیل از این نظر مشابه هدست‌هایی از قبلی اچ‌تی‌سی Vive و هدست‌های واقعیت ترکیبی مبتنی بر ویندوز به حساب می‌آید. در حال حاضر موجودی هدست واقعیت مجازی آکیلس رفیت اس در فروشگاه‌های رسمی به پایان رسیده و سازنده هم اقدام به جایگزینی آنها نکرده است. البته همچنان ممکن است تا مدت محدودی بتوانید این هدست را در فروشگاه‌های ثالث پیدا کنید.

آکیلس

احتمالا این موضوع پایانی برای آکیلس‌های مبتنی بر کامپیوتر خواهد بود؛ چرا که به نظر می‌رسد کمپانی تمرکز خود را بر آکیلس کوئست ۲ گذاشته است. کوئست ۲ یک هدست سبک‌تر و راحت‌تر است که می‌تواند هم به عنوان یک هدست واقعیت مجازی جداگانه و هم به عنوان یک سیستم متصل به کامپیوتر کاربرد داشته باشد. البته آکیلس کوئست ۲ انتقادهایی را هم به همراه داشته که به مواردی به غیر از سخت‌افزار مربوط می‌شود. آکیلس کوئست ۲ اولین هدست آکیلس است که برای استفاده نیاز به حساب کاربری فیسبوک دارد. این موضوع برای بسیاری از کاربران خوشایند نیست.

تصور می‌شود که شرکت‌های تولید کننده هدست واقعیت مجازی دیگر نظیر اچ‌تی‌سی هم مسیر آکیلس را انتخاب کنند و به سمت هدست‌هایی با امکان اتصال به موبایل و کامپیتر حرکت نمایند. تنها گذر زمان است که این موضوع را مشخص خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی