ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

احتمال توقف تولید هیوندای ولوستر افزایش یافت؛ پایانی برای هاچبک خاص کره‌ای

ولوستر همواره خودرویی عجیب و متفاوت در میان محصولات هیوندای بوده است. از زمان ورود این هاچ بک متفاوت با سه و نیم درب به بازار، نزدیک به یک دهه می‌گذرد. حال آنکه محبوبیت ولوستر ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۵

ولوستر همواره خودرویی عجیب و متفاوت در میان محصولات هیوندای بوده است. از زمان ورود این هاچ بک متفاوت با سه و نیم درب به بازار، نزدیک به یک دهه می‌گذرد. حال آنکه محبوبیت ولوستر از سال 2016 به بعد که موج خرید کراس اوورها و شاسی بلندها گسترش یافت، به شدت کاهش پیدا کرده است. شواهد موجود نشان می‌دهند که هیوندای در پی حذف این محصول از سبد تولیداتش است. در واقع، گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که هیوندای دیگر انگیزه‌ای برای ادامه تولید ولوستر ندارد.

ولوستر

رسانه‌ها می‌گویند که از اول آوریل 2021، هیوندای هیچ طرح تشویقی برای خرید ولوستر در نظر نگرفته است. نه فروش اقساطی، نه تخفیف و نه هیچ مشوق خاص دیگری.

در حقیقت به گفته رسانه‌های محلی، برای خرید یک دستگاه ولوستر استاندارد در بازار آمریکا، دیگر هیچ مشوق و تسهیلاتی وجود ندارد. معدود مدل‌های موجود هم از نسخه‌های N-Line هستند و البته هیوندای همچنان مشوق‌های متنوعی برای خرید این مدل‌ها، ارائه می‌دهد.

وب سایت Cars Direct درباره سرنوشت آینده ولوستر از هیوندای سوال کرده و متاسفانه خودروساز کره‌ای، پاسخ مشخصی ارائه نداده است. طبق گفته هیوندای، اکنون ولوستر در مدل‌های استاندارد، توربو و N چه در نمایندگی‌های این کمپانی و چه در بازار آزاد، قابل خریداری است.

پندمی ویروس کرونا، سال گذشته را برای صنعت خودرو، سالی سخت و دشوار کرد. در حالی که فروش ولوستر در سال 2019 هم از 12,849 دستگاه به 7,581 دستگاه رسیده بود که افت حدودا 50 درصدی را نشان می‌داد. این حجم از فروش، برای خودروسازی که 622,269 دستگاه خودرو در سال 2020 فقط در آمریکا فروخته است، قطره‌ای در میان اقیانوس به شمار می‌رود.

هاچ بک‌ها همواره در بازار آمریکا در حال جنگ بوده اند. هر چند که بازار آنها در سال‌های گذشته، بسیار محدود شده است. فورد به تولید فیستا و فوکوس پایان داده است. فولکس واگن هم تصمیم گرفته که فقط نسخه‌های اسپرت گلف همچون GTI و R را به این کشور صادر کند.

بنابراین می‌توان پیش بینی کرد که هیوندای نیز هم سو با دیگر شرکت‌ها، فقط نسخه‌های اسپرت‌تر ولوستر را به آمریکا بفرستد و احتمالا در آینده نزدیک باید شاهد مرگ تدریجی نسخه استاندارد این هاچ بک خاص باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی