ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش ویدیویی: بزرگ‌ترین هک‌های اطلاعاتی قرن ۲۱

حتما متوجه شده‌اید که اخیرا هکرها اطلاعات مربوط به ۵۰۰ میلیون کاربر فیسبوک را به طور رایگان در فضای آنلاین منتشر کردند. این اطلاعات شامل ۵۳۳ میلیون کاربر از ۱۰۶ کشور می‌شود. «مایک کلارک» مدیر محصول فیسبوک نشت عظیم اطلاعات حدود ۵۳۰ میلیون کاربر فیسبوک را پذیرفت ولی تاکید کرد که این اطلاعات از روی خود سایت استخراج شده و از طریق هک به دست نیامده است. این اتفاق یکی از بزرگ‌ترین هک های اطلاعاتی تاریخ محسوب می‌شود. با پیشرفته شدن زندگی‌هایمان و اضافه شدن کامپیوترها و اینترنت به آن ترس‌هایمان هم تغییر کرده‌اند. شاید در گذشته دزدی تنها به یک اتفاق فیزیکی ختم میشد.

اما این روزها ممکن است هیچ خطری جانتان را تهدید نکند و باز هم اطلاعات و حساب‌های بانکی شما مورد تعرض قرار گیرند. حتی اگر شما نیز کاملا مراقب اطلاعاتتان باشید، باز هم این امکان وجود دارد تا شرکت‌های مختلف نتوانند از اطلاعات ارزشمند شما مراقبت کنند. البته این نشت اطلاعات از فیسبوک طبیعتا اولین و آخرین باری نیست که اتفاق افتاده. شرکت‌های دیگری نیز بوده‌اند که نتوانسته‌اند از اطلاعات شخصی کاربران به درستی نگه‌داری کنند. درنتیجه هکرها سراغشان رفتند و این اطلاعات را روی فروشگاه‌های مختلف دارک‌وب در اختیار عموم قرار دادند.

تماشای ویدیو از آپارات:

تماشای ویدیو از یوتیوب:

طی سال‌های گذشته شرکت‌های متعددی با هجوم هکرها مواجه شده‌اند. درنتیجه لیستی بزرگ از هک های اطلاعاتی قرن ۲۱ به دست آمده که ثابت می‌کند هیچوقت نمی‌توانیم به امنیت وبسایت‌های مختلف اعتماد کنیم. ذکاوت هکرها یا وجود یک حفره امنیتی چندان اهمیتی ندارد. مهم این است که اطلاعات میلیون‌ها و حتی میلیاردها کاربر طی این هک های اطلاعاتی به بیرون درز کرده است. با ما همراه باشید تا با بزرگ‌ترین هک های اطلاعاتی قرن بیست و یک آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.