ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حافظه اس‌اس‌دی ای‌دیتا XPG GAMMIX S70 Blade معرفی شد

ای‌دیتا مدل جدیدی از حافظه‌های پرسرعت سری XPG GAMMIX را به نام S70 Blade معرفی کرده است که با سرعت خوانش ۷۴۰۰ مگابایت بر ثانیه یکی از سریع‌ترین حافظه‌های جهان به‌شمار می‌رود. این مدل با ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

ای‌دیتا مدل جدیدی از حافظه‌های پرسرعت سری XPG GAMMIX را به نام S70 Blade معرفی کرده است که با سرعت خوانش ۷۴۰۰ مگابایت بر ثانیه یکی از سریع‌ترین حافظه‌های جهان به‌شمار می‌رود. این مدل با طراحی باریک و وزن کم، انتخاب خوبی برای اولترابوک‌ها محسوب می‌شود.

شرکت ای‌دیتا (ADATA) محصولات گیمینگ و رده‌بالای خود را با نام تجاری XPG عرضه می‌کند. حافظه XPG GAMMIX S70 Blade در واقع نسخه جدید مدل S70 است که سال گذشته معرفی شده بود و عنوان سریع‌ترین حافظه SSD جهان را یدک می‌کشید. این مدل حالا بسیار باریک‌تر و سبک‌تر شده تا به‌راحتی در دستگاه‌های مختلف به‌کار گرفته شود. ضخامت این حافظه بدون هیت‌سینک فقط ۳.۳ میلی‌متر است و با هیت‌سینک به ۴.۳ میلی‌متر می‌رسد. برای مقایسه، مدل S70 به فضای ۱۵ میلی‌متری برای نصب نیاز داشت. وزن این حافظه هم فقط ۷ گرم است که با اضافه شدن هیت‌سینک به ۱۰ گرم می‌رسد. با نصب این هیت‌سینک، دمای کارکرد حافظه تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت سازنده، دیگر مشخصات این حافظه با نسل قبل تفاوت چندانی نکرده است. این حافظه با فرم‌فکتور M.2 2280 و سازگار با درگاه PCIe Gen4x4 طراحی شده و از حافظه فلش 3D NAND استفاده می‌کند. حداکثر سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در این محصول به‌ترتیب به ۷۴۰۰ و ۶۴۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد. ای‌دیتا حداکثر سرعت خواندن و نوشتن تصادفی اطلاعات این مدل را هم به‌ترتیب ۶۵۰ و ۷۴۰ هزار IOPS اعلام کرده است. طول عمر این محصول بر اساس معیار TBW هم ۱۴۸۰ ترابایت است.

حافظه SSD ای‌دیتا مدل XPG GAMMIX S70 Blade در دو مدل ۱ و ۲ ترابایتی عرضه شده و در حوزه‌های مختلف از جمله گیمینگ، رندرینگ و سیستم‌های متصل به شبکه‌های سریع مثل 5G کاربرد دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی