ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعات ۵۳۰ میلیون کاربر فیسبوک چگونه فاش شد؟

فیسبوک دیروز در واکنش به نشت اطلاعات مربوط به ۵۳۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی اعلام کرد که این اطلاعات به واسطه یک آسیب‌پذیری قدیمی مربوط به سال ۲۰۱۹ از روی سرورهای این شرکت استخراج ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

فیسبوک دیروز در واکنش به نشت اطلاعات مربوط به ۵۳۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی اعلام کرد که این اطلاعات به واسطه یک آسیب‌پذیری قدیمی مربوط به سال ۲۰۱۹ از روی سرورهای این شرکت استخراج شده است.

«مایک کلارک» مدیر محصول فیسبوک به منظور ارائه توضیحاتی پیرامون این اتفاق پستی را در وبلاگ خبری این شرکت منتشر کرد. او نشت عظیم اطلاعات حدود ۵۳۰ میلیون کاربر فیسبوک را پذیرفت ولی تاکید کرد که این اطلاعات از روی خود سایت استخراج شده و از طریق هک به دست نیامده است. کلارک افزود فیسبوک اطمینان پیدا کرده که مشکل برطرف شده است.

مدیر محصول فیسبوک گفت: «باور داریم که اطلاعات افشایی به وسیله گروهی از خرابکاران توسط ابزاری که تا پیش از سپتامبر ۲۰۱۹ برای ایمپورت مخاطبان وجود داشت از پروفایل فیسبوک کاربران استخراج شده است. این ویژگی طراحی شده بود تا کاربران بتوانند با استفاده از فهرست مخاطبان خود راحت‌تر دوستانشان را پیدا کنند و با آن‌ها تعامل داشته باشند.»

اطلاعات ۵۳۰ میلیون کاربر فیسبوک شامل نام، شماره آیدی، نشانی ایمیل، موقعیت مکانی، تاریخ تولد و شماره تلفن آن‌ها چند روز پیش در یک انجمن گفتگوی هکری رویت شد. فیسبوک ابتدا این واقعه را به یک رخنه امنیتی از سال ۲۰۱۹ ربط داد، اما اعلام نکرد که منظورش کدام اتفاق بوده است. این شرکت در چند سال اخیر چندین بار دچار نشت اطلاعاتی شده و قبلا در آوریل ۲۰۱۹ اطلاعات ۵۴۰ میلیون کاربر را سهوا لو داده بود.

به گزارش خبرگزاری «وایرد» اطلاعات جدیدی که از کاربران فیسبوک لو رفته مربوط به یک آسیب‌پذیری از سال ۲۰۱۹ است. این آسیب‌پذیری که در واقع به همان ابزار ایمپورت مخاطبان مربوط است در ماه اوت ۲۰۱۹ برطرف شد. فیسبوک مدعی است که این اتفاق را از طریق یک بیانیه خبری به اطلاع مطبوعات رسانده بود، اما وایرد با ردیابی گزارش‌ها متوجه شده که خبرها مربوط به رخنه‌ای در اینستاگرام و یک رخنه جداگانه از اواسط سال ۲۰۱۸ بوده است. این شرکت همچنین افرادی را که اطلاعات آن‌ها لو رفته، به‌صورت جداگانه مطلع نکرده است.

کلارک می‌گوید: «ما می‌خواهیم با از دسترس خارج کردن اطلاعات افشایی از داده‌های کاربران محافظت کنیم و هر زمان که ممکن باشد به تعقیب قضایی همه خرابکارانی که از ابزارهای ما سو استفاده می‌کنند ادامه می‌دهیم. اگرچه همیشه نمی‌توانیم از بازنشر اطلاعات این چنینی یا رخنه‌های اطلاعاتی جدید جلوگیری کنیم، ولی تیمی ویژه را به‌طور خاص برای رسیدگی به این اتفاقات مامور کرده‌ایم.»

اگر می‌خواهید بدانید اطلاعات شما هم در این رخنه لو رفته است یا نه می‌توانید به راهنمایی که در این مطلب آماده کرده‌ایم مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی