ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده غیرمجاز هزاران سازمان و نهاد دولتی آمریکا از پلتفرم تشخیص چهره Clearview AI

به گزارش وب‌سایت «Buzzfeed» در حدود ۱۸۰۳ سازمان و نهاد در ایالات متحده، بدون مجوز قانونی از سوی مدیران خود و همچنین بدون نظارت و هماهنگی، از داده‌های پلتفرم «Clearview AI» برای تشخیص چهره و ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۵

به گزارش وب‌سایت «Buzzfeed» در حدود ۱۸۰۳ سازمان و نهاد در ایالات متحده، بدون مجوز قانونی از سوی مدیران خود و همچنین بدون نظارت و هماهنگی، از داده‌های پلتفرم «Clearview AI» برای تشخیص چهره و شناسایی افراد مختلف استفاده می‌کنند.

در پایگاه داده‌های استارتاپ آمریکایی Clearview AI بیش از سه میلیارد تصویر از افراد مختلف وجود دارد که از طریق منابع متعددی از جمله شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های مختلف و از هر روش دیگری جمع آوری شده است و اطلاعات کامل‌تری از افراد را نیز در بانک اطلاعاتی خود دارد تا شرکت‌های خصوصی، سازمان‌ها و نهادهای مختلف بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند.

با این وجود گفته می‌شود با توجه به اینکه چنین داده‌هایی می‌تواند مورد سو استفاده قرار گیرد، استفاده از باید تابع قوانین مشخصی باشد که هنوز به تصویب نرسیده است.

در گزارش منتشر شده آمده است که این تعداد ارگان‌ دولتی، اداره پلیس و نهادهای مختلف آمریکایی بدون نظارت و دریافت مجوز از مدیران مافوق خود از داده‌های مربوط به تشخیص چهره این پلتفرم استفاده می‌کنند که مغایر با قوانین حفظ حریم خصوصی است. ظاهرا بعد از تماس با برخی از مدیران نهاد‌های فوق مشخص شده که بسیاری از آنها از دسترسی کارمندان خود به این سیستم بی‌اطلاع بوده‌اند.

با بررسی‌های انجام شده، مشخص شده است کدام سازمان‌ها و نهاد‌ها به داده‌های این پلتفرم دسترسی داشته‌ و چند دفعه به آن مراجعه کرده و  در جستجوی چه اطلاعاتی بوده‌اند. نسخه‌ای از  این اطلاعات به صورت آنلاین در وب‌سایت Buzzfeed به اشتراک گذاشته شده است. این گزارش در حالی از سوی Buzzfeed منتشر شده است که Clearview A از تایید صحت داده‌های به اشتراک گذاشته خودداری کرده است.

استارتاپ ClearView AI توسط «پیتر ثیل» یکی از بنیانگذاران فیسبوک پشتیبانی می‌شود و توانسته داده‌های خوبی را از طریق شبکه‌های اجتماعی جمع آوری کند. گفته می‌شود داده‌های این پایگاه حتی از داده‌های FBI نیز کامل‌تر است و با توجه به اینکه با فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی امکان جستجوی افراد را در اختیار قرار می‌دهد، امکانات خوبی دارد، اما می‌تواند داده‌هایی را برخلاف قوانین حریم خصوصی به اشتراک بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی