ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ال جی با فراموشی بخش موبایل به دنبال درخشش در بازار خودرو است

پس از کش و قوس زیاد، بالاخره ال‌جی چند روز پیش رسما اعلام کرد که از بازار تلفن همراه خارج می‌شود و از 31 جولای (10 تیر) به بعد کلیه فعالیت‌های واحد موبایل آن متوقف ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۰

پس از کش و قوس زیاد، بالاخره ال‌جی چند روز پیش رسما اعلام کرد که از بازار تلفن همراه خارج می‌شود و از 31 جولای (10 تیر) به بعد کلیه فعالیت‌های واحد موبایل آن متوقف خواهد شد. ال‌جی می‌گوید خروج از بازار موبایل یک حرکت استراتژیک است و فرصت جدیدی را در اختیار شرکت قرار می‌دهد تا با تمرکز بیشتری در سایر حوزه‌ها از جمله صنعت خودرو فعالیت کند.

برای شمار زیادی از کارشناسان و علاقه‌مندان حوزه موبایل، خروج ال‌جی از این بازار خبر چندان تعجب برانگیزی نبود، چرا که میزان فروش واحد موبایل ال‌جی، با وجود برخی نوآوری‌ها، در سال‌های اخیر همواره روندی نزولی را طی می‌کرد.

خروج ال‌جی از بازار موبایل

کمپانی مطرح کره‌ای در این رابطه گفته:

«تصمیم استراتژیک ال‌جی برای ترک بازار فوق‌العاده رقابتی موبایل، به این شرکت اجازه می‌دهد منابعش را در حیطه‌هایی مثل اجزای خودروهای الکتریکی، دستگاه‌های متصل، خانه‌های هوشمند، رباتیک، هوش مصنوعی، راهکارهای تجاری به تجاری و همچنین پلتفرم‌ها و خدمات دیگر که فرصت رشد در آنها وجود دارد، صرف کند.»

تمرکز ال‌جی روی صنعت خودرو کاملا قابل درک و منطقی است. این شرکت در چند سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در زمینه راهکارهای مربوط به خودروهای الکتریکی انجام داده است. با اوج گرفتن بازار خودروهای برقی و انقلابی که در آستانه آن هستیم، ال‌جی می‌تواند افق‌های جدیدی را برای خود ترسیم نموده و از فرصت‌های جدید موجود به بهترین شکل بهره‌برداری کند.

برای نمونه شرکت ال‌جی Chem یکی از برندهای پیشرو در زمینه ساخت باتری است. این شرکت حدود 22 سال قبل تولید انبوه باتری‌های لیتیوم یونی برای استفاده در خودروهای برقی را شروع کرد و اینک مدل‌های زیادی از جمله فورد فوکوس، شورولت ولت و رنو زوئی از باتری‌های ساخت آن استفاده می‌کنند.

در کنار باتری، ال‌جی به ساخت نمایشگر و توسعه فناوری‌های ارتباطی پرکاربرد در داخل کابین خودروها نیز مشغول بوده که برخی از آنها را در نمایشگاه‌های تکنولوژی به نمایش گذاشته است.

با در نظر گرفتن همه جوانب، باید گفت ال‌جی در بهترین زمان تصمیم گرفته بیش از پیش به بازار خودروهای برقی ورود پیدا کند. در حال حاضر غول‌های عرصه تکنولوژی، مثل اپل، شیائومی، هواوی و چند شرکت بزرگ دیگر به همراه تقریبا همه خودروسازان سنتی، سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در زمینه خودروهای پاک انجام داده‌اند. بی‌تردید در سال‌های پیش رو با فراگیر شدن وسایل نقلیه برقی، تقاضا برای باتری رشد بسیار قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و این مساله می‌تواند به معنای قراردادها و سودهای بالقوه فراوان برای کمپانی ال‌جی باشد.

ال‌جی به واسطه حضور در بازار موبایل تجارب زیادی از دنیای دیجیتال کسب کرده است. این تجارب ارزشمند در صنعت خودرو که در حال دیجیتالیزه شدن است، مسلما مفید واقع شده و نقش برگ برنده را برای این شرکت ایفا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی