ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عرضه کیت جلو پنجره ب ام و M3 جدید برای سری 5 قدیمی؛ تبدیل فرشته به دیو

ب ام و سری 5 اتاق E60 در فاصله سالهای 2003 تا 2010 روی خط تولید بود. خودرویی که روزگاری از جذاب‌ترین خودروهای بازار به حساب می‌آمد و طرفداران خاص خود را داشت، اما هرچه ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

ب ام و سری 5 اتاق E60 در فاصله سالهای 2003 تا 2010 روی خط تولید بود. خودرویی که روزگاری از جذاب‌ترین خودروهای بازار به حساب می‌آمد و طرفداران خاص خود را داشت، اما هرچه می‌گذرد، ظاهر آن قدیمی‌تر می‌شود. به تازگی یک وب سایت چینی اقدام به عرضه کیت سپر و جلو پنجره جدید برای E60 کرده که می‌توان آن را به جای قطعات اصلی خودرو نصب کرد تا به این ترتیب، چهره‌ای شبیه به نسل جدید M3 و M2 پیدا کند.

کیت جلو پنجره اختصاصی ب ام و M2 در سایز نرمال، به قیمت 1,800 یوآن (معادل 275 دلار) و در سایز بسیار بزرگ، به قیمت 2,500 یوآن (382 دلار) در چین به فروش می‌رسد. هر دو کیت به صورت خام بدون رنگ و از جنس پلاستیک ABS هستند. با توجه به تصاویر منتشر شده از سوی فروشنده کیت‌ها، نمی‌توان از لقب زیبا برای آنها استفاده کرد. در هر دو کیت شاهد استفاده از شبکه‌های بزرگ ورود هوا هستیم که ظاهری عجیب به خودرو می‌دهند. با این حال به نظر می‌رسد که ترکیب این جلو پنجره غول آسا با ظاهر E60، به مراتب، زشت‌تر از آنچه که در M2 جدید دیده بودیم شده است.

نکته قابل توجه درباره این طرح‌ها، یادآوری دوران طلایی تاریخ ب ام و است که اصلی‌ترین المان این دوران را، جلو پنجره عمودی می‌توان دانست. اگرچه ب ام و E60 اولین بار، 19 سال پیش معرفی شد، اما با این دو کیت جدید که از آوریل 2022 به دست مالکان خودرو می‌رسند، گویی با خودرویی متعلق به سال 2021 سر و کار داریم. فروش ب ام و سری 5 اتاق E60 از سال 2004 در آمریکا آغاز شد. نسخه استیشن واگن آن هم مدتی بعد به بازار آمد. طراحی خاص چراغ‌های جلو و عقب این اتاق، بیش‌ترین چیزی بود که مورد توجه مردم و رسانه‌ها در آن زمان قرار گرفت.

سری 5 اتاق E60 در نسخه M5، از پیشرانه 5.0 لیتری V10 بهره می‌برد که 500 اسب بخار قدرت را در دور 7,750 rpm، در اختیار راننده قرار می‌داد. اروپایی‌ها این مدل را فقط با گیربکس 7 سرعته اتوماتیک می‌خریدند. اما آمریکایی‌ها می‌توانستند آن را با جعبه دنده 6 سرعته دستی هم سفارش دهند. همچنین، نسخه استیشن M5 فقط در اروپا عرضه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی