ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان ادعا می‌کنند ویروس کاملا جدید و مهلکی را در ووهان چین کشف کرده‌اند

یک تیم تحقیقاتی با بررسی یکی از آزمایشگاه‌های کشاورزی در ووهان چین ادعا می‌کند که ویروس کاملا جدید و چندین گونه جدید ویروس کرونا را کشف کرده‌اند که در صورت انتشار به بیرون آزمایشگاه ممکن ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

یک تیم تحقیقاتی با بررسی یکی از آزمایشگاه‌های کشاورزی در ووهان چین ادعا می‌کند که ویروس کاملا جدید و چندین گونه جدید ویروس کرونا را کشف کرده‌اند که در صورت انتشار به بیرون آزمایشگاه ممکن است بیماری‌های مهلکی را به دنبال داشته باشد.

داده‌های ژنتیکی مربوط به یکی از آزمایشگاه‌های کشاورزی ووهان چین از ویروس غیر منتظره و کاملا جدیدی در کنار گونه‌های متفاوت و جدیدی از ویروس کرونا خبر می‌دهد. محققان بر این باور هستند که ویروس جدید می‌تواند بیماری‌های بسیار خطرناکی را به دنبال داشته باشد و اگر پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشود،‌ ممکن است این ویروس جدید فاجعه انسانی را رقم بزند.

با توجه به اینکه ویروس جدید به تازگی کشف شده است، هنوز نیاز به بررسی‌های بیشتری وجود دارد. در حال حاضر چهار محقق از بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های اسپانیا، کانادا و ژاپن روی بررسی ویروس جدید کار می‌کنند. برای آنکه این کشف غیر منتظره بتواند از سوی مجامع علمی تایید شود، سازمان‌ها و نهادها‌ی ذی‌صلاح نیز باید موضوع را بررسی کرده و روی ادعاهای محققان این پروژه صحه بگذارند.

Wuhan, China - East Asia, Corona virus, Pneumonia

با وجودی که ادعاهای این تیم می‌تواند بسیار نگران کننده باشد، اما باید در نظر گرفت که نظر و تایید سایر محققان در این موضوع بسیار حائز اهمیت است. این گروه تحقیقاتی داده‌هایی مربوط به تحقیقات از سال ۲۰۱۷ را در انستیتوی ویروس شناسی ووهان مورد بررسی قرار داده‌اند.

با گذشت حدود یک سال از همه گیری بیماری کرونا، منشا این ویروس مرگبار همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اواخر بهمن ماه سازمان بهداشت جهانی و دانشمندان چینی در یک پروژه یک ماهه، موضوع ریشه ویروس کرونا را مورد بررسی قرار دادند و پس از چهار هفته تحقیق و بررسی دقیق به این نتیجه رسیدند که بسیار بعید است ویروس کرونا منشا آزمایشگاهی داشته باشد.

با این وجود تیم تحقیقاتی ادعا می‌کنند که آزمایشگاه‌های کشاورزی نمی‌توانند مانند مراکز تحقیقاتی یا ویروس شناسی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و همین مساله احتمالا انتشار ویروس به بیرون آزمایشگاه را بیشتر می‌کند. باید دید آیا ادعاهای این تیم تحقیقاتی از سوی مجامع علمی تایید می‌شود یا چنین کشفی از سوی سایر محققان رد خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Ilia.tech
    Ilia.tech | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰

    ای خدااا اگع راست باشه دیگه تا عمر وارم ب چینیا فحش میدم با این ازمایششاشون☹😑

  • Mojtaba_Mousavi
    Mojtaba_Mousavi | ۱۹ فروردین ۱۴۰۰

    گل بود به سبزه نیز آراسته شد !!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی