ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میکروفن‌های جدید سنهایزر در دو مدل شاتگان و یقه‌ای معرفی شدند

سنهایزر از دو میکروفن جدید رونمایی کرده که به درد تولیدکنندگان محتوا و استفاده روی دوربین‌های معمولی یا تلفن‌های هوشمند می‌خورد. یکی از این محصولات نسخه جدید میکروفن MKE 400 برای دوربین‌ها و دیگری یک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

سنهایزر از دو میکروفن جدید رونمایی کرده که به درد تولیدکنندگان محتوا و استفاده روی دوربین‌های معمولی یا تلفن‌های هوشمند می‌خورد. یکی از این محصولات نسخه جدید میکروفن MKE 400 برای دوربین‌ها و دیگری یک میکروفن یقه‌ای برای گوشی‌های همراه است.

نسخه آپدیت‌شده MKE 400 شاتگان از جوانب مختلفی نسبت به نسخه قبلی پیشرفت کرده؛ این دستگاه حالا ظاهری متفاوت دارد و از محافظ باد و درگاه هدفون بهره‌مند شده است. MKE 400 اکنون می‌تواند به طور خودکار دوربین را خاموش و روشن کند. این میکروفن یک محافظ باد اضافه هم دارد که کمک می‌کند تا در شرایط طوفانی صدای بهتری ضبط کنید.

میکروفن MKE 400 حالا طوری طراحی شده که با تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها هم کار کند. سنهایزر این محصول را با کابل استاندارد TRS برای دوربین‌های DSLR یا بدون آیینه و کابل TRRS عرضه می‌کند که برای گوشی‌ها به کار می‌رود. طراحی و قابلیت‌های جدید MKE 400 می‌تواند این میکروفن را به رقیب خوبی برای جدیدترین میکروفن Rode تبدیل کند، چون نسخه قبلی این دستگاه فاقد قابلیت خاموش و روشن شدن خودکار و طراحی از مد افتاده‌ای بود. ولی این دستگاه حالا می‌تواند در مقابل Rode VideoMic Pro حرفی برای زدن داشته باشد.

البته قابلیت‌های جدید MKE 400 روی باتری آن اثر می‌گذارد. سنهایزر می‌گوید نسخه قبلی این میکروفن با یک باتری قلمی می‌تواند تا ۳۰۰ ساعت کار کند ولی نسخه جدید این دستگاه با دو باتری فقط تا ۱۰۰ ساعت دوام می‌آورد. قیمت نسخه جدید MKE 400 همچنان ۱۹۹ دلار است.

میکروفن یقه‌ای XS Lav برای کاربرانی طراحی شده که کیفیت صدای بهتری می‌خواهند اما دوست ندارند میکروفن بزرگی مثل MKE 400 را حمل کنند. میکروفن‌های یقه‌ای معمولا در دو نسخه با رابط ۳.۵ میلی‌متری TRRS و یا USB-C عرضه می‌شوند. سنهایزر قبلا برای آیفون میکروفن یقه‌ای با رابط لایتنینگ ساخته بود، اما آن دستگاه ظاهرا دیگر در بازار وجود ندارد.

نسخه USB-C میکروفن XS Lav پرکاربردترین نسخه این محصول است چون می‌تواند برای گوشی‌های اندرویدی و کامپیوترهایی که فقط یک درگاه صدا دارند هم استفاده شود. این نسخه با قیمت ۵۹ دلار و نسخه ۳.۵ میلی‌متری با قیمت ۴۹ دلار به بازار می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی