ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با برنامه جدید واقعیت افزوده گوگل در زمین تونل بزنید و به آن سوی کره زمین سفر کنید

گوگل به تازگی ابزارهای مختلفی مبتنی بر واقعیت افزوده معرفی کرده که یکی از آنها Floom نام دارد که به کاربران کمک می‌کند از طریق آخرین نسخه مرورگر گوگل کروم و با گوشی هوشمند، به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

گوگل به تازگی ابزارهای مختلفی مبتنی بر واقعیت افزوده معرفی کرده که یکی از آنها Floom نام دارد که به کاربران کمک می‌کند از طریق آخرین نسخه مرورگر گوگل کروم و با گوشی هوشمند، به آن سوی کره زمین به صورت مجازی سفر کنند.

تصور کنید اگر در مکانی که ایستاده‌اید زمین را حفر می‌کردید تا به آن سوی کره زمین برسید، بعد از بیرون آوردن سرتان از خاک در چه نقطه‌ای از کره زمین قرار داشتید، ابزار جدید همین کار را به صورت مجازی انجام می‌دهد. Floom به کمک WebXR و گوگل مپ اجرا می‌شود و لازم است آخرین نسخه گوگل کروم روی دستگاه کاربر نصب شده باشد تا کاربران بتوانند در زمین تونل بزنند و به آن طرف زمین برسند.

در شروع دکمه‌ای شبیه گردباد روی نمایشگر ظاهر می‌شود. زاویه دوربین را روی نقطه‌ای که می‌خواهید در زمین تونل بزنید قرار دهید. دوربین دستگاه آن سوی کره خاکی را به شما نشان می‌دهد که می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن گوگل اِرث آن مکان را مورد بررسی قرار دهید.

استفاده از این قابلیت تجربه بسیار لذت‌ بخشی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و آن‌ها با توجه به موقعیت مکانی خود  و البته زاویه‌ گوشی موبایل  مستقیما به آن طرف کره زمین منتقل خواهند شد. گوگل در حساب توییتر خود برای معرفی این قابلیت عنوان می‌کند:

«با Floom جهان را کاوش کنید؛ آزمایش جدیدی که به شما امکان ایجاد تونل‌های واقعیت مجازی را می‌دهد تا به آن طرف سیاره سفر کنید.»

گوگل

Floom فقط یکی از ابزارهایی است که گوگل اخیرا معرفی کرده است که با کمک  WebXR می‌تواند تجربه‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده را در صفحات وب ایجاد ‌کند. یکی دیگر از ابزارهای جدید گوگل Mesure Up نام دارد که نوعی ابزار اندازه‌گیری مجازی است و طول، مساحت و حجم یک محیط را اندازه گیری می‌کند. ابزار دیگر Sodar نام دارد که فاصله اجتماعی دو متری را در محیط تشخیص می‌دهد. یکی دیگر از ابزارهای جدید گوگل PictureEscape است که به کاربران اجازه می‌دهد کتابخانه تصاویر خود را به یک گالری واقعیت افزوده تبدیل کنند.

آزمایشات مبتنی بر WebXR گوگل با توجه به اینکه روی مرورگر گوشی اجرا می‌شوند کاملا تحسین برانگیز هستند. در حال حاضر Floom فقط در سیستم عامل اندروید و مرورگر کروم قابل استفاده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

    نگرانم اونطرف چاه، سنگ دستشویی باشه 💩

  • Daach
    Daach | ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

    فکر نمیکنم خیلی خفن باشه تو یوتوب دیدم

  • 23amin23
    23amin23 | ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

    عملكردش تحسين برانگيزه

مطالب پیشنهادی