ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی و اوپو با تولید چیپ‌های 5G وارد رقابت با کوالکام و مدیاتک می‌شوند

با توجه به کمبود جهانی تراشه و تاثیر آن روی شرکت‌های بزرگی مانند اپل، برخی شرکت‌های چینی از جمله اوپو و شیائومی در حال توسعه تراشه‌های 5G هستند که با فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز کار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

با توجه به کمبود جهانی تراشه و تاثیر آن روی شرکت‌های بزرگی مانند اپل، برخی شرکت‌های چینی از جمله اوپو و شیائومی در حال توسعه تراشه‌های 5G هستند که با فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز کار خواهند کرد. انتظار می‌رود در اواخر سال ۲۰۲۱ و اوایل ۲۰۲۲ چیپ‌های 5G این دو شرکت وارد بازار جهانی شوند.

در این صورت شیائومی و اوپو با ورود به بازار تولید چیپ 5G وارد رقابت با محبوب‌ترین شرکت‌های تولید تراشه یعنی کوالکام و مدیاتک خواهند شد.

براساس گزارش منتشر شده از سوی وبسایت «Digitimes» شرکت چینی دیگری به نام «Unisoc» (اسپردتروم سابق) شیائومی و اوپو را در این عرصه همراهی خواهد کرد. البته باید به این نکته اشاره کرد که شرکت چینی Unisoc یک شرکت «توسعه بدون ساخت» است و طراحی تراشه‌ها را به شرکت دیگری واگذار می‌کند.

شرکت‌های چینی همیشه نگران این موضوع هستند که ایالات متحده ممکن است همانند کاری که دولت ترامپ در سال گذشته با هواوی کرد در پیش بگیرد و آنها را در لیست تحریم‌ها قرار دهد. وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا سال گذشته با وضع قانون صادرات جدیدی تولیدکنندگانی که در محصولات خود از قطعات تولید شده در ایالات متحده استفاده می‌کنند را ملزم به دریافت برخی مجوزهای لازم کرد.

شیائومی

بنابراین، اوپو، شیائومی و هر شرکت‌ تولید‌کننده چینی دیگری که قصد دارد تراشه‌های خود را طراحی کند، باید اطمینان حاصل کند که ریخته‌گری مورد نظر آن‌ها از قوانین صادرات ایالت متحده پیروی نمی‌کند. بهترین راه برای اطمینان از این موضوع این است که شرکت‌های فناوری مستقر در چین از کارخانه‌های ریخته‌گری که از فناوری آمریکایی استفاده می‌کنند، دوری کنند. در حال حاضر فقط TSMS و سامسونگ از فناوری‌های ایالات متحده استفاده می‌کنند.

در حالی که ایالات متحده در آن زمان گفته بود که طی دو سال گذشته به دلایل امنیتی مجازات‌های اعمال شده برای هواوی ضروری بوده، هر دو دولت ایالات متحده و چین همچنان در یک جنگ تجاری قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی