ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فورد اسکورت برای بازار چین، فیس لیفت شد

نام پر سابقه « اسکورت » سال 2002 از بازار اروپا و همین پارسال همزمان با فوکوس، از بازار آمریکا خداحافظی کرد. اما فورد امسال تصمیم گرفته که دستی بر چهره قدیمی شده نسل آخر ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

نام پر سابقه « اسکورت » سال 2002 از بازار اروپا و همین پارسال همزمان با فوکوس، از بازار آمریکا خداحافظی کرد. اما فورد امسال تصمیم گرفته که دستی بر چهره قدیمی شده نسل آخر اسکورت بکشد که از سال 2014 در بازار چین، حضور دارد. این سدان کامپکت برای چینی‌ها بر روی پلت فرم فوکوس طراحی شده است. هر چند که در سال 2018 هم یک به روز رسانی کوچک را تجربه کرده بود، اما اکنون برای 2021، با تغییرات بیشتر، معرفی شده است.

فورد اسکورت

هنوز هم می‌توان ساختار قدیمی فوکوس را زیر پوست این خودرو احساس کرد. هر چند که فورد تمام تلاش خود را کرده تا چهره آن را به روز کند. تغییرات قابل ملاحظه‌ای هم درون کابین اتفاق افتاده که شامل نمایشگرهای چند گانه برای مشتریان چینی می‌شود. مشابه این نمایشگرها را اخیرا در SUV سه ردیف صندلی Equator هم دیده بودیم. البته سایز آنها در اسکورت اندکی کوچک شده و به جای نسخه 12.3 اینچی، از نمونه 10.25 اینچی در آن استفاده شده است. این نمایشگرها ما را به یاد خودروهای جدید مرسدس بنز هم می‌اندازند.

فورد اسکورت

اسکورت جدید در طول، عرض و ارتفاع، به ترتیب 4.63، 1.82 و 1.49 متر بلندی دارد. فاصله محوری آن هم 2.68 متر می‌رسد. یعنی اسکورت جدید، فقط اندکی از نسل چهارم فوکوس سدان که در برخی بازارهای اروپایی فروخته می‌شود، کوتاه‌تر است. زیر کاپوت، پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی 1.5 لیتری را می‌بینیم که 122 اسب بخار قدرت را از طریق گیربکس 6 سرعته به چرخ‌های جلو، انتقال می‌دهد. خریداران می‌توانند این خودرو را با رینگ چرخ‌های 15.0 یا 16.0 اینچی آلومینیومی سفارش دهند. به طور کلی می‌توان گفت که فورد اسکورت جدید توانسته به خوبی با تغییرات جزئی، پلت فرم قدیمی خودش را مخفی نگه دارد.

فورد اسکورت

اسکورت فیس لیفت شده در بازار چین، یک پله پایین‌تر از فوکوس سدان قرار می‌گیرد، حال آنکه فورد در این کشور، سدان میان سایز موندئو را هم عرضه می‌کند. برای یادآوری بد نیست بدانید که موندئو سال گذشته با بازار آمریکا خداحافظی کرد و به زودی عرضه آن در اروپا هم متوقف می‌شود. در حالی که فورد بسیاری از سدان‌های محبوبش همچون فوکوس، موندئو، اسکورت و فیوژن را از بازارهای مختلف جمع آوری کرده است، همچنان تاروس را به عنوان یک برگ برنده در بسیاری از کشورهای جهان، به فروش می‌رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی