ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعات حساب کاربری ۵۰۰ میلیون کاربر لینکدین لو رفت

اطلاعات شخصی ۵۰۰ میلیون کاربر شبکه اجتماعی لینکدین فاش شده و گفته می‌شود هکرها قصد فروش این اطلاعات را در یک انجمن آنلاین دارند. چندی قبل، اطلاعات کاربری ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک به صورت رایگان ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

اطلاعات شخصی ۵۰۰ میلیون کاربر شبکه اجتماعی لینکدین فاش شده و گفته می‌شود هکرها قصد فروش این اطلاعات را در یک انجمن آنلاین دارند.

چندی قبل، اطلاعات کاربری ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک به صورت رایگان در فضای آنلاین منتشر شد. اکنون شبکه اجتماعی لینکدین که متعلق به مایکروسافت است تایید می‌کند که اطلاعات بخش عظیمی از کاربران آن‌ها توسط هکرها فاش شده است. به گفته «CyberNews» دامنه اطلاعات هک شده بسیار گسترده بوده و فردی که این اطلاعات را در انجمن مربوط به هکرها برای فروش قرار داده، ادعا می‌کند که این اطلاعات به حساب شخصی ۵۰۰ میلیون کاربر مربوط می‌شود.

CyberNews با بررسی حدود دو میلیون داده از بین اطلاعات هک شده، متوجه شد که این اطلاعات شامل نام کامل اعضای لینکدین، آدرس ایمیل، شماره تلفن، جنسیت، لینک‌های مربوط به سایر شبکه‌های اجتماعی فرد و عناوین شغلی و سایر داده‌های مربوط به شغل می‌شود. با این وجود لینکدین عنوان می‌کند که این اطلاعات از منابع بسیار زیادی دریافت شده و همه آن‌ها به این شبکه اجتماعی تجاری مربوط نمی‌شود.

در بیانیه لینکدین آمده است:

«مجموعه‌ای از اطلاعاتی که برای فروش گذاشته شده را مورد بررسی‌های قرار دادیم و مشخص شد که این اطلاعات در واقع از چندین وب‌سایت‌ و شرکت به دست آمده است.»

لینکدین
نمونه ای از داده‌های فاش شده

لینکدین همچنین ادعا می‌کند که هیچ کدام از این اطلاعات به حساب‌های کاربری خصوصی مربوط نمی‌شود و در واقع اطلاعات عمومی که توسط تمام افراد قابل مشاهده بوده توسط هکرها فاش شده است. با این وجود لینکدین همچنان اصرار دارد که این نقض اطلاعات کاربران فقط مربوط به آن‌ها نبوده است.

شبکه اجتماعیِ تجاری و اشتغال‌ محور آمریکایی هنوز مشخص نکرده که قصد دارد به کاربرانی که داده‌های آن‌ها توسط هکرها فاش شده، اطلاع رسانی‌های مربوطه را انجام دهد یا خیر. فیسبوک که پیش از این مورد حمله هکرها قرار گرفته بود اعلام کرد که قصد انجام چنین کاری را ندارد، با این حال اگر قصد دارید امنیت اطلاعات خودتان در شبکه اجتماعی فیسبوک را بررسی کنید، می‌توانید از دستورالعمل‌های مشخص شده استفاده کنید.

طبق گزارش و تایید بلومبرگ به نظر می‌رسد سازمان نظارت بر حریم خصوصی ایتالیا تحقیق در مورد این نقض اطلاعات گسترده را آغاز کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰

    خخخخ، دروغ،
    مگه سروش و بله و ایتا و گپ و نشان هستش،

    • mo1400
      mo1400 | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰

      چی میگی برا خودت چون خارجین اشکال نداره

    • ehsan16
      ehsan16 | ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

      داداش خود لینکدین تأیید کرده.😐

مطالب پیشنهادی