ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان ملل نسبت به ۱.۷ میلیون ویروس جدید کشف نشده هشدار جدی داد

تیمی متشکل از ۲۲ متخصص از کشورهای مختلف از سازمان ملل در گزارش جدیدی نسبت به ۱.۷ میلیون ویروس کشف نشده در طبیعت هشدار دادند که نیمی از آنها می‌تواند انسان را آلوده کند. جنگل ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

تیمی متشکل از ۲۲ متخصص از کشورهای مختلف از سازمان ملل در گزارش جدیدی نسبت به ۱.۷ میلیون ویروس کشف نشده در طبیعت هشدار دادند که نیمی از آنها می‌تواند انسان را آلوده کند. جنگل زدایی، تجارت بی رویه حیوانات و آسیب رساندن به حیات وحش باعث شده انسان‌ها در معرض گونه‌های جدید ویروس قرار گیرند که از حیوانات به انسان منتقل می شود.

این تیم تخصصی شامل متخصصان از کشورهای مختلف توصیه می‌کنند که باید راهکاری برای مقابله با بیماری‌های جدید ناشی از ویروس‌های مهلک در نظر گرفته شود. در این گزارش گفته شده که باید راهکارهایی برای جلوگیری از شیوع چنین بیماری‌هایی تعیین شود.

این تیم تحقیقاتی معتقد است که اگر انسان به آسیب زدن به طبیعت ادامه دهد، خطر همه گیری چنین ویروس‌هایی جبران ناپذیر است. محققان سازمان ملل نسبت به بیش از ۱.۷ میلیون ویروس کشف نشده در طبیعت هشدار جدی داده‌اند که نیمی از این ویروس‌ها برای انسان خطرناک است.

این تیم متشکل از ۲۲ متخصص می‌گویند تا زمانی که گامی برای حل این مشکلات برداشته نشود، انسان‌ها در سراسر کره خاکی در معرض بیماری‌های مختلفی قرار خواهند گرفت. این موضوع نه تنها بر سلامت انسان‌ها بلکه بر چرخه اقتصاد هم صدمات جدی وارد می‌کند و روز شاهد مرگ تعداد بیشتری در جهان به دلیل ابتلا به ویروس‌های مختلف خواهیم بود.

کووید-19 تقریبا ششمین بیماری همه گیر بعد از شیوع آنفولانزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ است. در این گزارش توضیح داده شده که اکثر بیماری‌های همه گیر از طریق حیوانات به انسان منتقل شده‌اند، اما علت ظهور چنین بیماری‌هایی عمدتا خود انسان‌ها بوده‌اند. جنگل زدایی و از بین بردن حیات وحش یکی از دلایلی است که باعث شده چنین وضعیتی رخ دهد. صدمه زدن به طبیعت و تخریب آن باعث می‌شود انسان خود را در معرض ویروس‌های جدیدی قرار دهد که از حیوانات به انسان منتقل می‌شوند.

تیم تخصصی می‌گوید هیچ راز پنهانی در مورد ویروس‌هایی مانند کرونا وجود ندارد. انسان‌ خودش با دستان خودش به طبیعت آسیب می‌رساند، باعث تغییرات آب و هوایی و از بین رفتن تنوع زیستی می‌شود و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. تولید واکسن و راهکارهای مختلف برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف تا حدی می‌تواند پاسخگو باشد ولی تا زمانی که ریشه اصلی موضوع از بین نرود،‌ انسان‌ها در معرض انواع مختلف ویروس قرار خواهند داشت و این چرخه پایانی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی