ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انصراف اپل از حضور در جلسه ضدانحصار سنا صدای نمایندگان را درآورد

قانون‌گذاران آمریکا در تلاشند تا اپل را به ادای شهادت در جلسه استماع سنا پیرامون مسائل ضدانحصار در زمینه فروشگاه‌های اپلیکیشن‌های موبایلی ترغیب کنند. این شرکت قبلا گفته بود که در این جلسه شرکت نخواهد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

قانون‌گذاران آمریکا در تلاشند تا اپل را به ادای شهادت در جلسه استماع سنا پیرامون مسائل ضدانحصار در زمینه فروشگاه‌های اپلیکیشن‌های موبایلی ترغیب کنند. این شرکت قبلا گفته بود که در این جلسه شرکت نخواهد کرد.

زیرکمیته سیاست‌گذاری حوزه رقابت، مقابله با انحصارطلبی و حقوق مصرف‌کنندگان در حال بررسی رقابت در بازار اپ‌های موبایلی است. سناتور «ایمی کلوبوچار»، رئیس این زیرکمیته پیش‌تر گفته بود که به‌زودی می‌خواهد یک جلسه استماع را در موضوع سیاست‌های فروشگاه‌های اپلیکیشن برگزار کند. ولی حالا گفته شده که اپل به‌طور ناگهانی اعلام کرده که هیچ شاهدی را به این جلسه نمی‌فرستد. این تغییر رویه ناگهانی از سوی زیرکمیته سنا غیرقابل پذیرش خوانده شده است.

سناتور کلوبوچار و سناتور «مایک لی» در نامه‌ای می‌گویند: «قدرت اپل بر هزینه، فرآیند توزیع و عرضه اپلیکیشن‌های موبایلی در محصولات موجود در دست میلیون‌ها کاربر نگرانی‌هایی را در زمینه رقابت به وجود می‌آورد که مورد توجه این زیرکمیته، مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌هاست. بررسی کامل و منصفانه‌ این مسائل نیازمند همکاری اپل است.»

کوپرتینویی‌ها دیگر پرونده قضایی خود را برای عدم حضور در این جلسه استماع بهانه کرده‌اند. اپل قرار است ۱۳ اردیبهشت بر سر پرونده‌ای که با شرکت اپیک گیمز در جریان دارد به دادگاه برود. به گزارش رویترز، جلسه استماع زیرکمیته سنا احتمالا اواخر آوریل برگزار می‌شود ولی هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است. یک منبع آگاه به این نشریه اعلام کرده که گوگل با حضور در این جلسه موافقت کرده است.

اپل در سال‌های اخیر با پرونده‌های متعددی در زمینه انحصارطلبی روبرو بوده. این شرکت در سال ۲۰۲۰ با شکایت اپیک گیمز بر سر حذف بازی «فورت‌نایت» از اپ استور با دور جدیدی از درگیری‌های قضایی مواجه شد. ولی این نخستین باری نیست که کوپرتینویی‌ها با سخت‌گیری‌های کنگره روبرو می‌شوند. کمیته قضایی مجلس آمریکا پس از چند ماه بررسی نتیجه گرفت که اپل با اپ استور بر بازار حکمرانی می‌کند. حالا مجلس در تلاش است تا طرحی را برای خاتمه دادن به سلطه شرکت‌های بزرگ فناوری معرفی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

    اپ استورها باید حق دلالی بگیرن نه حق شراکت!

  • realtime
    realtime | ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

    امیدوارم اپیک ببره. سود اپیک استور واقعا منطقیه. 30 درصد چه خبره بابا؟

مطالب پیشنهادی