ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هیوندای آلکازار معرفی شد؛ یک شاسی‌بلند هفت نفره لوکس برای بازار هندوستان

شاسی‌بلند کاملا جدید هیوندای آلکازار برای بازار هند رونمایی شد. این خودرو که بر مبنای مدل کرتا (Creta) توسعه پیدا کرده، آلکازار (Alcazar) نام دارد و در دسته کراس‌اوورهای لوکس جای می‌گیرد؛ البته لوکس در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

شاسی‌بلند کاملا جدید هیوندای آلکازار برای بازار هند رونمایی شد. این خودرو که بر مبنای مدل کرتا (Creta) توسعه پیدا کرده، آلکازار (Alcazar) نام دارد و در دسته کراس‌اوورهای لوکس جای می‌گیرد؛ البته لوکس در مقیاس هند.

کره‌ای‌ها مانور زیادی روی فضای داخلی، عملکرد، ایمنی و تکنولوژی‌های به کار رفته در آلکازار می‌دهند. در نمای بیرونی با دقت در ویژگی‌هایی مثل شکل کلی بدنه و ستون C شباهت این خودرو با کرتا آشکار می‌شود. اما در بخش‌هایی مثل جلوپنجره و قاب چراغ‌ها آلکازار کاملا متفاوت از برادر کوچک‌تر خود است؛ ضمن اینکه از نظر ابعاد نیز این دو تفاوت‌های زیادی دارند و آلکازار 150 میلی‌متر طول بیشتری دارد.

به لطف بدنه طویل‎تر و فاصله محوری 2,760 میلی‌متری آلکازار می‌تواند بسته به چینش صندلی‌ها، شش یا هفت سرنشین را با خود حمل کند. با این رقم فاصله محوری، باید گفت آلکازار ابعادی مشابه با نسل سوم سانتافه (مدل موجود در ایران) دارد.

برای خریداران این خودرو، امکان سفارش صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم فراهم شده؛ در صورت سفارش این نوع صندلی، یک کنسول اختصاصی مابین آنها قرار می‌گیرد و آلکازار به نخستین مدل در سگمنت خود تبدیل می‌شود که از چنین کنسولی بهره می‌برد.

متاسفانه فعلا تصاویر محدودی از هیوندای آلکازار منتشر شده و جزئیات چندانی از نمای بیرونی یا داخلی آن مشخص نیست. با وجود این، به نظر می‌رسد بسیاری از اجزای کابین از کرتا به امانت گرفته شده‌اند. این امر به معنای آنست که نمایشگر حاضر در پشت فرمان از نوع دیجیتال بوده و یک نمایشگر 10.25 اینچی بین راننده و سیستم اینفوتینمنت ارتباط برقرار می‌کند؛ یک پد مخصوص هم وظیفه شارژ بی‌سیم تلفن همراه را بر عهده خواهد داشت.

هیوندای آلکازار

هیوندای آلکازار با دو موتور و دو گیربکس عرضه می‌شود. موتور 2 لیتری بنزینی در نظر گرفته شده برای این کراس‌اوور جدید 157 اسب بخار قدرت و 191 نیوتن متر تولید می‌کند. با اتکا به این موتور آلکازار قادر خواهد بود در کمتر از 10 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برساند.

آلکازار با موتور 1.5 لیتری دیزلی نیز به فروش خواهد رسید. این موتور 1.5 لیتری 113 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد. هیوندای تاکید می‌کند هر دو موتور بنزینی و دیزلی، از لحاظ میزان مصرف سوخت در این کلاس بهترین هستند. ناگفته نماند این کراس‌اوور تازه‌متولدشده با گیربکس شش سرعته دستی یا نمونه شش سرعته خودکار قابل انتخاب خواهد بود.

فروش آلکازار از ماه آینده در هند آغاز می‌شود، در رابطه با قیمت این مدل فعلا حرفی به میان نیامده است. تاتا سافاری، ام‌جی هکتور پلاس و ماهیندرا XUV500 برخی از رقبایی هستند که آلکازار باید با آنها رقابت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahyar ali tabrizi
    Mahyar ali tabrizi | ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

    برای هند .بابا ایول
    برای ما آفتابه میزنن

مطالب پیشنهادی