ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تسلا رکورد فروش یک میلیون دستگاه از مدل ۳ و مدل Y را ثبت کرد

با انتشار آمار فروش مربوط به سه ماهه نخست سال 2021، مشخص شد که تسلا توانسته ۱۸۴,۸۰۰ خودرو به مشتریان خود در سرتاسر جهان تحویل دهد. اما نکته حائز اهمیت اینکه با احتساب این رقم، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

با انتشار آمار فروش مربوط به سه ماهه نخست سال 2021، مشخص شد که تسلا توانسته ۱۸۴,۸۰۰ خودرو به مشتریان خود در سرتاسر جهان تحویل دهد. اما نکته حائز اهمیت اینکه با احتساب این رقم، باید گفت تسلا موفق شده از ابتدا تاکنون بیش از یک میلیون دستگاه مدل 3 و مدل Y به فروش برساند که برای یک شرکت نوپا رقمی بسیار تحسین‌برانگیز است.

طبق آمار، خودروساز کالیفرنیایی تا پایان ماه مارس امسال جمعا 1,074,046 دستگاه مدل 3 و مدل Y فروخته است. انتظار می‌رود با توجه به حجم بالای سفارشات و محبوبیت زیادی که مدل 3 کسب کرده، آمار فروش این خودرو در آینده نزدیک به تنهایی از یک میلیون دستگاه فراتر برود. در این صورت، مدل 3 به اولین خودروی برقی تبدیل خواهد شد که فروش بیش از یک میلیون دستگاهی را تجربه می‌کند.

تسلا

شاید بدانید مدل 3 از اواسط سال 2017 راهی بازار شده و از آن تاریخ تاکنون حدود 950 هزار دستگاه از آن (رقم تخمینی) توسط مشتریان کشورهای مختلف خریداری شده است. میزان فروش مدل Y هم که از اوایل سال گذشته به بازار عرضه شده، بیش از 100 هزار دستگاه تخمین زده می‌شود.

انفجار آمار فروش مدل 3 و مدل Y در حالی است که کارشناسان تعداد مدل S و مدل X‌های فروخته شده از ابتدا تا الان را حدود 510 هزار دستگاه تخمین می‌زنند. البته این رقم نیز در نوع خود خیلی مناسب و حتی عالی محسوب می‌شود.

تسلا
خط آبی در نمودار نشاندهنده آمار تحویل مدل S و X است؛ خط زرد هم آمار تحویل مدل 3 و مدل Y را از ابتدا تا الان نشان می‌دهد

تعداد کل خودروهای تسلا که اینک در جاده‌های کره خاکی تردد می‌کنند، به بیش از 1.5 میلیون دستگاه (حدود 1,584,500) رسیده است و با احتساب نرخ رشد فعلی، به احتمال زیاد این شرکت خواهد توانست تا پایان سال 2021 به رکورد 2 میلیون خودرو دست پیدا کند. نکته جالب توجه اینکه این کمپانی در آپریل 2020 به رکورد تولید یک میلیون خودرو دست یافته بود.

حتما می‌دانید تسلا یکه‌تاز بازار خودروهای برقی است و هیچ شرکتی نتوانسته اندازه این شرکت اتومبیل الکتریکی به فروش برساند. در حال حاضر مدل 3 پرفروش‌ترین خودروی برقی دنیا به شمار می‌رود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در عرض ده سال آینده، این برند پرطرفدار قادر خواهد بود سالانه چند میلیون دستگاه اتومبیل الکتریکی تولید کند. این پیش‌بینی مخصوصا با برنامه‌ریزی کمپانی برای ساخت سالانه 3,000 GWh باتری تا سال 2030 خیلی قوت می‌گیرد.

البته ذکر این نکته ضروری است با عزم جدی خودروسازان بزرگی چون فولکس واگن، مرسدس بنز، ب‌ام‌و، جنرال موتورز، فورد و دیگر رقبا برای ورود به این عرصه، مسلما تسلا با چالش‌های بزرگی روبرو خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

    تسلا فناوری خودران نسل جدیدی قراره رو خودروها بذاره که کاملا خودرانشون میکنه در ضمن با باتری های کپسولی شکلی که در دست تولید داره که بیش از 1 میلیون کیلومتر کارایی دارند مسافت طی شده رو حدود 900 کیلومتر با هر بار شارژ خواهند رسوند در ضمن استار لینک عملیاتی بشه خودروهای تسلا با اینترنت استارلینک سوییچ خواهند شد

مطالب پیشنهادی