ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی می‌خواهد بازی‌های محبوب پلی استیشن را به دنیای موبایل بیاورد

سونی به جز در موارد انگشت شمار، بهره چندانی از فرنچایزهای بازی‌های پلی استیشن نبرده است، اما این رویه احتمالا در آینده تغییر خواهد کرد. این شرکت حالا در پی استخدام مدیر جدیدی است که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

سونی به جز در موارد انگشت شمار، بهره چندانی از فرنچایزهای بازی‌های پلی استیشن نبرده است، اما این رویه احتمالا در آینده تغییر خواهد کرد. این شرکت حالا در پی استخدام مدیر جدیدی است که وظیفه توسعه فعالیت‌های گیمینگ این شرکت در حوزه موبایل را برعهده می‌گیرد و احتمالا بازی‌های پلی استیشن را به تلفن‌های هوشمند خواهد آورد.

به گزارش وب‌سایت «یوروگیمر»، سونی مشغول استخدام مدیر جدیدی در «پلی استیشن استودیو» است که بر انتقال محبوب‌ترین فرنچایزهای پلی استیشن روی موبایل تمرکز خواهد داشت. در آگهی استخدام این شرکت به عناوین این فرنچایزها یا زمان‌بندی انجام این پروژه اشاره‌ای نشده، اما مدیر جدید بخش موبایل سونی در یک قرارداد سه تا پنج ساله کار خود را انجام می‌دهد.

این شرکت مدت‌هاست که سعی دارد برند پلی استیشن را به دنیای تلفن‌های هوشمند وارد کند ولی در این زمینه توفیق خاصی نداشته. جدا از چند بازی معدودی که سونی تاکنون برای موبایل عرضه کرده، مهم‌ترین تلاش این شرکت برای ورود به بازار گیمینگ موبایل اکسپریا پلی بود که با عنوان «موبایل پلی استیشن» شناخته می‌شد، اما از زمان خودش خیلی جلوتر بود.

تصمیم سونی برای ورود به بازار گیمینگ موبایل چندان دور از ذهن نیست. این کار می‌تواند برند پلی استیشن را به مخاطبان وسیع‌تری عرضه کند و درآمدزایی این شرکت را افزایش دهد. بازی‌هایی مثل فورت‌نایت، پابجی و Roblox بخش عمده‌ای از موفقیت خود را مدیون استقبال خوب گیمرهای موبایل هستند. حالا به نظر می‌رسد که سونی هم در پی پیاده‌سازی استراتژی مشابهی است. ولی باید ببینیم که این شرکت چگونه می‌تواند بدون فدا کردن روح بازی‌های کنسولی خود آن‌ها را به دنیای موبایل بیاورد. اگر پورت این بازی‌ها به درستی انجام نشود، اصلا بعید نیست که این پروژه هم خیلی زود شکست بخورد.

مایکروسافت که رقیب اصلی سونی در دنیای کنسول‌هاست، همین حالا با سرویس‌هایی مثل Game Pass و xCloud در تلاش است تا در دنیای موبایل هم فعالیت پررنگی داشته باشد. پس ضروری است که سونی هم این بازار را خالی نگذارد و حداقل تلاشی در این زمینه انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سامان
    سامان | ۲۳ فروردین ۱۴۰۰

    بابا این همه بازی جدید و قدیم خوب تو فروشگاه گوگل پلی هست... کی وقت میکنه اصلا حتی برسه امتحانشون کنه..

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

    عالی میشه همیشه میگفتم کاش سونی تو این حوزه بیاد

مطالب پیشنهادی