ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عرضه کراس‌‌ اوور جدید آلفارومئو به دلیل تغییرات فنی، به تاخیر افتاد

کراس اوور جدید آلفارومئو به نام Tonale، به این زودی‌ها قرار نیست روانه بازار شود. چرا که این خودروساز ایتالیایی در حال تلاش برای بر آورده کردن انتظارات مشتریان از مدل‌های جیولیا و استلویو است. ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

کراس اوور جدید آلفارومئو به نام Tonale، به این زودی‌ها قرار نیست روانه بازار شود. چرا که این خودروساز ایتالیایی در حال تلاش برای بر آورده کردن انتظارات مشتریان از مدل‌های جیولیا و استلویو است. در این میان، حضور Tonale می‌تواند به منزله برگ برنده برای آلفا باشد، اما متاسفانه عرضه آن به تعویق افتاده است.

این کراس اوور جمع و جور آلفارومئو که در یک کلاس پایین‌تر از استلویو می‌ایستد، دو سال پیش در قالب یک کانسپت رونمایی شد و انتظار می‌رفت که تا نوامبر امسال، پای خود را به شوروم‌های آلفا در اروپا باز کند. اما اکنون این طور به نظر نمی‌رسد. آن طور که وب سایت Automotive News گزارش می‌دهد، جین فیلیپ ایمپاراتو، مدیر عامل کمپانی آلفارومئو، به دنبال گرفتن پرفورمنس بهتر از سیستم‌های پلاگین هیبرید (PHEV) است.

ایمپاراتو پس از ادغام دو گروه پژو – سیتروئن و فیات – کرایسلر، سکان هدایت آلفارومئو را به دست گرفت. بر اساس یک منبع نزدیک به مدیران آلفا، مدیر عامل جدید، خواستار عملکرد بهتر از سیستم‌های PHEV شده است. بنابراین باید منتظر ایجاد اصلاحاتی در بخش‌های فنی محصولات این برند ایتالیایی باشیم. به گفته منابع خبری، این تغییرات و اصلاحات فنی، عرضه Tonale را سه ماه به تاخیر می‌اندازند.

کراس اوور جدید آلفارومئو بر اساس پلت فرم مشترک با جیپ کامپس ساخته خواهد شد. نسخه فیس لیفت کامپس اکنون با پیشرانه پلاگین هیبرید، در دو نسخه 190 و 240 اسب بخاری، قابل خریداری است. قوای محرک این خودرو را ترکیب پیشرانه 1.3 لیتری توربو و موتور الکتریکی 45 کیلو واتی (60 اسب بخاری) تشکیل می‌دهد. موتور الکتریکی بر روی اکسل عقب خودرو سوار شده و برد حرکتی 30 مایلی (49 کیلومتری) را به کامپس هدیه می‌دهد. شارژر عرضه شده برای این خودرو هم، یک نمونه 11.4 کیلو وات ساعتی است.

ایمپاراتو قبل از آنکه رهبری آلفارومئو را به دست بگیرد، ریاست پژو را بر عهده داشته است. بنابراین می‌داند که یک کراس اوور کامپکت تا چه حد می‌تواند پرفورمنس خوبی داشته باشد. چرا که نسخه PHEV کراس اوور محبوب پژو، یعنی 3008، با استفاده از یک موتور 1.6 لیتری و دو موتور الکتریکی، 300 اسب بخار قدرت ارائه می‌دهد. البته محصول پژو از باتری‌های بزرگتر 13.2 کیلو وات ساعتی با برد 37 مایلی (59 کیلومتری) بهره می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • GT
    GT | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

    چون ممکنه شایعه باشه داداش من همونم کپی کرده بودن احتمالا واسه این تولیدش قطعی نشده

  • Reza Farhadi
    Reza Farhadi | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

    چرا درمورد خودروی کراس اور جدید ایران خودرو به اسم پیکان چیزی ننوشتین شما یک سایت معتبر هستین شما باید اول از همه کس خبر دار بشین

مطالب پیشنهادی