ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در واکنش به انتقاد نمایندگان، از حضور در جلسه استماع سنا خبر داد

به دنبال انتقادات سناتورها از اپل به خاطر انصراف از شرکت در جلسه استماع مجلس، این شرکت دیروز اعلام کرد که ۱ اردیبهشت مدیر ارشد مطابقت‌های قانونی خود را به جلسه کمیته قضایی سنا می‌فرستد. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

به دنبال انتقادات سناتورها از اپل به خاطر انصراف از شرکت در جلسه استماع مجلس، این شرکت دیروز اعلام کرد که ۱ اردیبهشت مدیر ارشد مطابقت‌های قانونی خود را به جلسه کمیته قضایی سنا می‌فرستد.

به گزارش بلومبرگ، اپل در نامه‌ای در جواب به اعتراض نمایندگان گفت از واکنش آن‌ها شگفت‌زده شده چون از ابتدا قصد حضور در این جلسه را داشته، ولی صرفا خواستار تغییر تاریخ آن بوده است. این شرکت می‌گوید برای نقش نمایندگان در این موضوعات احترام زیادی قائل است.

کوپرتینویی‌ها «کایل اندیر» را به جلسه استماع سنا می‌فرستند که به ادعای اپل، قبلا هم نماینده این شرکت در مجلس نمایندگان و چندین ایالت دیگر بوده است. در نامه این شرکت آمده است: «ما مشتاقیم که دیدگاه خود را درباره اپ استور با شما به اشتراک بگذاریم.»

به دنبال این خبر، سناتور «مایک لی» در بیانیه مشترکی با سناتور «ایمی کلوبوچار»، رئیس کمیته قضایی سنا اعلام کرد که از تغییر رویکرد و موافقت اپل برای ادای شهادت در برابر این کمیته خوشحال است. گفته شده این جلسه می‌خواهد ببیند آیا اپل و گوگل از قدرت خود به عنوان نگهبان دروازه ورودی پلتفرم‌های موبایلی برای دریافت هزینه و محدودیت‌افزایی علیه رقبا استفاده می‌کنند یا نه. خانم کلوبوچار گفته بود این شرکت‌ها قادرند انتشار یا عدم انتشار و چگونگی توزیع اپلیکیشن‌ها را کنترل کنند و در نهایت موفقیت یا شکست آن‌ها را رقم بزنند.

اپل از تابستان گذشته پس از حذف بازی «فورت‌نایت» از اپ استور، با شرکت «اپیک گیمز» وارد دعوای حقوقی شده. این کمپانی ۱۳ اردیبهشت باید بر سر این پرونده به دادگاه برود و به همین خاطر مدعی شده بود که نمی‌تواند در جلسه استماع سنا شرکت کند.

سناتور کلوبوچار و لی شنبه در نامه‌ای در واکنش به کناره‌گیری اپل از حضور در این جلسه نوشتند: «قدرت اپل بر موضوع هزینه، فرآیند توزیع و عرضه اپلیکیشن‌های موبایلی در محصولات موجود در دست میلیون‌ها کاربر نگرانی‌هایی را در زمینه رقابت به وجود می‌آورد که مورد توجه این زیرکمیته، مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌هاست. بررسی کامل و منصفانه‌ این مسائل نیازمند همکاری اپل است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی