ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها با تبلیغات نسخه کامپیوتر کلاب هاوس سیستم قربانیان را به بدافزار آلوده می‌کنند

با توجه به این که هنوز چند ماه تا زمان انتشار نسخه رسمی اندروید کلاب هاوس باقی مانده، عوامل خرابکار به دنبال ترغیب کاربران اندروید به نصب نسخه‌های جعلی و مملو از بدافزار هستند. طبق ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵

با توجه به این که هنوز چند ماه تا زمان انتشار نسخه رسمی اندروید کلاب هاوس باقی مانده، عوامل خرابکار به دنبال ترغیب کاربران اندروید به نصب نسخه‌های جعلی و مملو از بدافزار هستند. طبق گزارشی تازه، تبهکاران اینترنتی برای فریب کاربران تبلیغ نسخه جعلی کلاینت PC کلاب‌هاوس را که پر از بدافزار است در فیسبوک پخش کرده‌اند.

به گزارش وب‌سایت تک‌کرانچ، کلیک روی این تبلیغ کاربران را به وب‌سایتی منتقل می‌کند که نسخه جعلی کلاب هاوس PC در آن قرار داده شده. چنان‌چه کاربران این برنامه را دانلود کنند، بدافزار به کامپیوتر آن‌ها منتقل می‌شود. این بدافزار از نوع «فرمان و کنترل» (C&C) است که دستورات خود را از سرور می‌گیرد و به خرابکاری می‌پردازد.

گزارش کاربران نشان می‌دهد که نصب این برنامه در برخی موارد به نصب باج‌افزارهایی روی کامپیوتر قربانیان منجر شده که دستگاه را قفل و از آن‌ها طلب پول می‌کند. باج‌افزار از جمله بدترین نمونه‌های بدافزار است که گاها با رمزنگاری اطلاعات موجود در کامپیوتر امکان دسترسی به داده‌ها را از بین می‌برد تا کاربر تنها از طریق پرداخت باج دوباره بتواند به اطلاعات خود دسترسی پیدا کند.

کلاب هاوس
تصویر وب‌سایت نسخه جعلی کلاب هاوس

وب‌سایتی که نسخه جعلی کلاب ‌هاوس را برای دانلود قرار داده، ظاهرا در روسیه میزبانی می‌شود. فیسبوک فعلا اعلام نکرده که تاکنون چند نفر روی این تبلیغات کلیک کرده‌اند، ولی می‌گوید از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته پیش ۹ تبلیغ مشابه در همین زمینه روی این شبکه اجتماعی ارسال شده است.

تبلیغ کلاب‌ هاوس جعلی با نمایش تصویری از بنیان‌گذاران این شبکه اجتماعی ادعا می‌کند که نسخه PC این نرم‌افزار بالاخره منتشر شده است. فیسبوک در حال حاضر این تبلیغات را از پلتفرم خود حذف کرده است.

فراموش نکنید که کلاب‌ هاوس فعلا به‌صورت رسمی فقط برای سیستم عامل iOS منتشر شده و هیچ نسخه رسمی دیگری ندارد. تمامی نسخه‌هایی که از این اپلیکیشن برای سایر پلتفرم‌ها دست به دست می‌شوند، غیررسمی هستند و امنیت آن‌ها تضمین نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی