ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت ابزار جدیدی برای شبیه‌سازی حملات سایبری با هوش مصنوعی منتشر کرد

مایکروسافت شبیه‌ساز حملات سایبری CyberBattleSim را به صورت متن‌باز روی گیت‌هاب منتشر کرد. حالا محققان و متخصصان امنیتی می‌توانند با کمک این شبیه‌ساز ببینند که چه روش‌هایی برای حمله به شبکه‌های آن‌ها وجود دارد. این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

مایکروسافت شبیه‌ساز حملات سایبری CyberBattleSim را به صورت متن‌باز روی گیت‌هاب منتشر کرد. حالا محققان و متخصصان امنیتی می‌توانند با کمک این شبیه‌ساز ببینند که چه روش‌هایی برای حمله به شبکه‌های آن‌ها وجود دارد. این تصمیم بخشی از برنامه بزرگ‌تر مایکروسافت برای استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی به منظور بهبود تدابیر دفاعی سیستم‌های کامپیوتری است.

مایکروسافت در پستی در وبلاگ خود توضیح می‌دهد که این ابزار در زمان شبیه‌سازی حملات نشان می‌دهد که چه سرویس‌هایی در حال اجرا هستند، چه آسیب‌پذیری‌هایی مشاهده می‌شود و از کدام نوع کنترل‌های امنیتی استفاده شده است. CyberBattleSim چند گره شبکه می‌سازد که در طول فرآیند آزمایش به روش‌های مختلف به آن‌ها حمله می‌شود.

تیم تحقیقاتی Microsoft 365 Defender می‌گوید: «هدف این حمله‌ شبیه‌سازی ‌شده دستیابی به مالکیت بخش‌هایی از شبکه از طریق آسیب‌پذیری‌هایی است که کار گذاشته می‌شود. زمانی که مهاجم شبیه‌سازی‌ شده در شبکه کندوکاو می‌کند، مامور دفاع سیستم به نظاره می‌نشیند تا حضور مهاجم را شناسایی و حمله را کنترل کند.»

مایکروسافت

استفاده از این سازوکار اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مدیران سیستم قرار می‌دهد، ولی مایکروسافت از این ابزار برای مدل‌سازی ترافیک واقعی شبکه استفاده نمی‌کند. این شرکت در انتهای پست خود توضیح می‌دهد:

«شبیه‌سازی CyberBattleSim ساده‌سازی شده تا چند مزیت داشته باشد. ماهیت بسیار مبهم شبیه‌سازی‌ها مانع از به‌کارگیری آن‌ها در سیستم‌های واقعی می‌شود و جلوی سوءاستفاده از آن‌ها را می‌گیرد. این روش همچنین به ما اجازه می‌دهد تا با یادگیری ماشینی و الگوریتم‌های هوش مصنوعی در مطالعات و آزمایش‌هایمان روی جنبه‌های خاص امنیت تمرکز کنیم.»

هوش مصنوعی هم درست مثل مغز انسان می‌تواند از طریق بازی‌ها یادگیری آسان‌تری داشته باشد. بنابراین مایکروسافت CyberBattleSim را به یک بازی تبدیل کرده است. خلق سناریوهای امنیتی مختلف به بخش‌های دفاعی سیستم کمک می‌کند تا متدهای مختلف مهاجمان را بیاموزند. مایکروسافت می‌گوید: «ما با CyberBattleSim صرفا مشغول کندوکاو روی سطح جهان بزرگی هستیم که معتقدیم می‌تواند نقشی اساسی در ارتقای توانایی‌های امنیتی ما ایفا کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی