ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تراشه جدید Atlan انویدیا سال ۲۰۲۵ وارد دنیای اتومبیل‌های خودران می‌شود

انویدیا سرانجام از نسل بعدی سیستم بر تراشه‌ (SoC) خود با نام Atlan پرده برداشت. این سیستم بر تراشه مبتنی بر پردازنده مرکزی آرم «گریس» و هسته‌های گرافیکی «امپر نکست» ساخته می‌شود. Atlan بازار اتومبیل‌های ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

انویدیا سرانجام از نسل بعدی سیستم بر تراشه‌ (SoC) خود با نام Atlan پرده برداشت. این سیستم بر تراشه مبتنی بر پردازنده مرکزی آرم «گریس» و هسته‌های گرافیکی «امپر نکست» ساخته می‌شود. Atlan بازار اتومبیل‌های خودران را هدف قرار خواهد داد و قرار است اولین بار در سال ۲۰۲۵ با محصولات مصرفی به بازار بیاید.

با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی تا عرضه خودروهای مجهز به Atlan باقی مانده، انویدیا جزئیات زیادی درباره این چیپست منتشر نکرده است اما می‌دانیم که باید منتظر واحد پردازش BlueField باشیم، واحدی که در انجام پردازش‌های پیچیده هوش مصنوعی به اتومبیل‌های خودران کمک خواهد کرد.

Atlan انویدیا

چیپست Atlan جانشینی برای «اورین» محسوب می‌شود که تغییرات زیادی داشته است. این سیستم بر تراشه توان اجرای حداکثر ۱۰۰۰ تریلیون عملیات بر ثانیه را ارائه می‌کند و شبکه‌ای با پهنای باند ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای دارد. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با اورین داشته باشیم که تازه از سال بعد وارد بازار مصرفی می‌شود، توان چیپست نسل قبلی انویدیا ۲۵۴ تریلیون عملیات بر ثانیه است. چیپست Atlan از قابلیت‌های ASIL-D Safety Island برخوردار می‌شود که با کمک جدیدترین معماری GPU، هسته‌های جدید CPU آرم، شتاب‌دهنده‌های یادگیری ماشینی و بینایی کامپیوتری، قدرتی ۴ برابر نسل قبلی را فراهم می‌کند.

Atlan انویدیا

به گفته انویدیا، تمام این توان به خودروسازان اجازه می‌دهد محصولاتی با تمرکز بر نرم‌افزار بسازند که امکان آپدیت پیوسته آن‌ها وجود داشته باشد. این شرکت برای آسان‌تر کردن فرآیند آپدیت‌ها از همان APIها و کتاب‌خانه‌هایی استفاده کرده که قبلا آن‌ها را در تراشه‌های DRIVE انویدیا دیده بودیم.

معماری این پلتفرم قدرت بالایی را برای انجام پردازش‌های عمیق شبکه‌های عصبی ارائه خواهد کرد که برای خودروهای مبتنی بر هوش مصنوعی مناسب خواهد بود و فرصت بهینه‌سازی و افزودن قابلیت‌های جدید را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند. معماری جدید انویدیا پایداری و اعتمادپذیری پلتفرم DRIVE این شرکت را برای نسل بعدی اتومبیل‌ها افزایش می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • temp
    temp | ۲۹ فروردین ۱۴۰۰

    چرا منبع نداره نوشته هاتون؟

مطالب پیشنهادی