ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سرمایه‌گذاری مشترک رنو و شرکت‌های فناوری برای شارژ وایرلس باتری خودرو

رنو با همکاری کمپانی‌های فعال در زمینه فن آوری شرکت جدیدی با نام  «Software Republique» را راه اندازی خواهد کرد که در زمینه امنیت سایبری، سیستم های شارژ و دیگر موارد مربوط به وسایل نقلیه ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

رنو با همکاری کمپانی‌های فعال در زمینه فن آوری شرکت جدیدی با نام  «Software Republique» را راه اندازی خواهد کرد که در زمینه امنیت سایبری، سیستم های شارژ و دیگر موارد مربوط به وسایل نقلیه هوشمند کار خواهند کرد. فعالیت این شرکت در حوزه فناوری شارژ‌ وایرلس باتری نیز خواهد بود.

به گفته گیلز ویدال (Gilles Vidal) مدیر دپارتمان طراحی رنو، لوگوی جدید از سال 2024 روی تمامی ساخته‎‌های کمپانی نصب خواهد شد

این شرکت در مقر اصلی رنو در گویانکورت فرانسه فعالیت خواهد کرد و وظیفه اصلی آن نیز ساده کردن تجربه شارژ وسایل نقلیه برقی و بالا بردن امنیت سایبری است. این موارد از سال 2022 برای تمامی محصولات جدید الکتریکی اجباری خواهد شد.

رنو

یکی از فناوری هایی که برای توسعه ایستگاه های شارژ تعریف شده است امکان شارژ وسایل نقلیه برقی بدون اتصال هرگونه کابلی به خودرو است که احتمالا اشاره به شارژ وایرلس باتری خودرو دارد.

از دیگر زمینه های همکاری نیز می‌توان به هوش مصنوعی، اتصالات، وسایل الکترونیکی تعبیه شده درون خودرو و فن آوری دوقلوی مجازی اشاره کرد که در آن عملکرد دستگاه یا محصول فیزیکی توسط نرم افزار شبیه سازی می‌شود.

یک صندوق سرمایه گذاری برای تامین بودجه مورد نیاز استارتاپ های نوپا ایجاد خواهد شد که به منابع جدیدی که شرکت جدید در اختیار آنها قرار می‌دهد، دسترسی خواهند داشت.

رنو شارژ وایرلس باتری خودرو

مدیرعامل جدید شرکت رنو لوکا دی میو در این باره می‌گوید:

در زنجیره جدید ایجاد شده، سیستم های اطلاعاتی داخلی نیروی محرکه جدیدی هستند که همه تحقیقات و سرمایه گذاری ها در آن متمرکز خواهد شد. با توجه به این چالش فن آوری، ما قصد داریم تا بازی را به صورت جمعی و آشکارا بازی کنیم. هیچ مرکز ثقلی وجود نخواهد داشت، ارزش هر کدام از این سرمایه گذاری ها توسط دیگری چند برابر خواهد شد. ترکیبی از امنیت سایبری، میکروالکترونیک، انرژی و مدیریت داده ما را قادر خواهد ساخت تا راه حلهای پیشرفته و منحصر به فردی را برای قوانین جدید اتحادیه اروپا در زمینه کاهش تولید گازهای سمی کربن و...پیدا کنیم.

رنو شارژ وایرلس باتری خودرو

چهار عضو دیگر در زمینه همکاری مشترک شرکت ارائه دهنده خدمات فنی Atos، شرکت نرم افزاری Dassault Systemes و تولید کننده چیپ های میکروالکترونیکی یعنی ST Microelectronics و شرکت سیستم های الکتریکی Thales هستند که در زمینه هوافضا، دفاع، حمل و نقل و امنیت فعالیت می‌کند.

گروه مشاور بوستون تخمین می‌زند که بازار تا سال 2035 بیش از 60 درصد رشد کند و در حدود 11 هزار میلیارد یورو ارزش داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی