ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

با Iris آشنا شوید؛ یک شاسی‌بلند ۳۰۰ میلیون تومانی ساخت تونس [تماشا کنید]

یک شرکت تونسی به نام Wallys Car اخیرا با معرفی خودرویی ارزان‌قیمت و اقتصادی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. این خودروی 13 هزار دلاری (معادل حدود 300 میلیون تومان) در کلاس شاسی‌بلندهای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

یک شرکت تونسی به نام Wallys Car اخیرا با معرفی خودرویی ارزان‌قیمت و اقتصادی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. این خودروی 13 هزار دلاری (معادل حدود 300 میلیون تومان) در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک قرار گرفته و Iris (به معنای عنبیه) نام دارد.

شاید بدانید کشور آفریقایی تونس از لحاظ اقتصادی اوضاع چندان مناسبی ندارد و بسیاری از شهروندان آن نمی‌توانند یک اتومبیل نو خریداری کنند. این امر سبب شده، شمار زیادی از افرادی که خواهان خرید خودرو هستند، به بازار دست دوم سر زده و متناسب با بودجه خود، مدلی را انتخاب می‌کنند.

شرکت Wallys Car با رونمایی از Iris قصد دارد این مشکل را برطرف کند. بدنه این خودرو از فایبرگلس ساخته شده و موتور آن از فرانسه وارد می‌شود. هر چند با بهای پایه 13 هزار دلاری، Iris هنوز از دسترس بخش قابل توجهی از قشر متوسط کشور تونس خارج است، ولی در مقایسه با دیگر مدل‌های خارجی موجود قیمت به مراتب پایین‌تری دارد.

برای نمونه اگر یک فرد تونسی بخواهد تویوتا کرولای نو خریداری کند، باید 30 هزار دلار اندوخته داشته باشد؛ برای خرید فورد فیستای دست دوم هم باید مبلغی دو برابر ارزش آن در ایالات متحده پرداخت کرد. از این رو قیمت 13 هزار دلاری Iris در مقایسه با سایر مدل‌های خارجی کاملا رقابتی است.

یک شهروند تونسی برای خرید Iris باید حقوق سه سال خود را پس‌انداز کند

با وجود قیمت پایه کم، لیست آپشن‌ها نسبتا بلند بوده و در صورت سفارش همه آنها ممکن است رقم پرداختی نزدیک به دو برابر شود! چراغ‌ها و مه‌شکن‌های LED، سنسورهای پارک، دوربین دید عقب، رینگ‌های 16 اینچی و رنگ متفاوت بدنه – مثل صورتی و بنفش – از جمله این آپشن‌ها هستند.

شاسی‌بلند ارزان‌قیمت

در داخل کابین هم اسپیکرهای جلو، صندلی‌های راحت‌تر، عایق‌های صوتی بیشتر، زیرآرنجی و نمایشگر لمسی جزو آپشن‌های قابل سفارش محسوب می‌شوند. مجموع قیمت این آپشن‌ها به 700 دلار می‌رسد.

از لحاظ فنی Iris حرف خاصی برای گفتن ندارد. نیروبخش این خودرو یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر با 82 اسب بخار قدرت است. با تکیه بر این موتور کم‌حجم اتومبیل اقتصادی تونسی‌ها می‌تواند به نهایت سرعت 158 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. اگرچه این ارقام اصلا درخشان نیستند، ولی برای جابجایی‌های روزمره و عموم مردم کفایت می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alireza.M
    Alireza.M | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    پراید رو به آخر این ویدی هم صادر کردیم!

مطالب پیشنهادی