ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توضیح سخنگوی قوه قضاییه درباره وضعیت کلاب هاوس: فضای مجازی نباید رها باشد

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری این سازمان در پاسخ به احتمال فیلترینگ کلاب هاوس اعلام کرد این مسولیت به عهده دولت، وزارت ارتباطات و نهادهای متولی است، آنها باید این فضا را مدیریت و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۰

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری این سازمان در پاسخ به احتمال فیلترینگ کلاب هاوس اعلام کرد این مسولیت به عهده دولت، وزارت ارتباطات و نهادهای متولی است، آنها باید این فضا را مدیریت و ساماندهی و از رها شدگی آن جلوگیری کنند

«غلامحسین اسماعیلی» در اولین نشست خبری در سال جدید در پاسخ به سوالی درباره فیلترینگ کلاب هاوس گفت: «ما این موضوع را بخشی از حوزه فضای مجازی می دانیم. فضای مجازی نیازمند مدیریت و ساماندهی است و مکررا ما و رهبر انقلاب از رها شدگی فضای مجازی انتقاد کردیم. حتما همانگونه که فضای حقیقی و زمینی و آبی و دریایی و گمرکات ساماندهی می شوند فضای مجازی هم نیازمند مدیریت است. این مسئولیت به عهده دولت و وزارت ارتباطات است و چنانچه در انجام وظایف قصور کردند باید پاسخگو باشند. ما هم در این مسیر موضوعات را تعقیب می کنیم.»

پیش از این دادستان کشور اعلام کرده بود فعلا برنامه‌ای برای فیلترینگ کلاب هاوس وجود ندارد و تصمیمی در اینباره گرفته نشده است. با این وجود برخی کاربران طی روزهای اخیر از وجود اختلال در این پلتفرم پس از اتصال به آن از طریق اینترنت اپراتورهای موبایل و یا مخابرات ایران داده‌اند. این اختلال‌ها به حدی بود که وزارت ارتباطات آنها را عجیب خواند و سپس یک اولتیماتوم به اپراتورها داد تا اختلال‌ها را برطرف کنند.

گفته می‌شود با پایان یافتن مهلت اولتیماتوم، عصر دیروز وزیر ارتباطات شکایت رسمی خود را به دادسرای عمومی و انقلاب تهران تسلیم کرده است. این شکایت با موضوع اختلال عمدی شکایتی علیه همراه اول، ایرانسل و مخابرات با استناد به ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی تنظیم شده است. با این وجود صبح امروز روابط عمومی مخابرات در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد «موضوع اختلال در شبکه شرکت مخابرات ایران بررسی ویژه شد، اما هیچ گونه اختلال و محدودیتی در راستای استفاده از این پلتفرم در شبکه داخلی شرکت مخابرات مشاهده نشد و سایر موارد در حال بررسی و پیگیری است.» اپراتورهای موبایل نیز نسبت به این نامه و شکایات هنوز واکنش رسمی نشان نداده‌اند.

کلاب هاوس از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی این روزها است که در بین کاربران ایرانی نیز هوادار پیدا کرده است. ناگفته نماند برخی جناح‌ها و گزارش‌های تلویزیونی انتقادات تندی نسبت به حضور مسئولین در این شبکه اجتماعی کرده‌اند به طوری که طی روزهای اخیر بیم آن می‌رفت تا کلاب هاوس هم به جرگه شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده جهانی در کشور بپیوندد.

در حال حاضر تعداد انگشت شماری از شبکه های اجتماعی بین‌المللی در ایران آزاد هستند و دچار فیلترینگ نشده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰

    همه چیز تو این مملکت سر جای خودشه بجز کلاب هاوس! دردمون شده کلاب هاوس، تلگرام، اینستاگرام و....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی