ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در پاییز ۲۰۲۰ امنیت چیپ آیفون‌ها و اپل واچ‌های قدیمی را ارتقا داده است

یکی از صفحات بخش پشتیبانی اپل نشان می‌دهد که این شرکت پاییز پارسال تغییری بسیار نادر را در تولید تراشه‌های A12 و S5 خود اعمال کرده است. اطلاعات حاضر از ارتقای بخش Secure Enclave به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۱۵

یکی از صفحات بخش پشتیبانی اپل نشان می‌دهد که این شرکت پاییز پارسال تغییری بسیار نادر را در تولید تراشه‌های A12 و S5 خود اعمال کرده است. اطلاعات حاضر از ارتقای بخش Secure Enclave به نسخه‌ای جدیدتر در پاییز سال ۹۹ حکایت دارد.

اگر اطلاع ندارید، Secure Enclave هم‌پردازنده امنیتی اکثر محصولات اپل است که لایه‌ امنیتی اضافه‌ای را برای دستگاه‌ها فراهم می‌کند. تمام اطلاعات آیفون، آیپد، مک و اپل واچ با کلیدهای خصوصی تصادفی رمزنگاری می‌شوند که فقط از طریق Secure Enclave قابل دستیابی هستند. همچنین، در این بخش کلیدهایی ذخیره می‌شوند که اطلاعات حساسی مثل رمزهای عبور، داده‌های اپل پی و تاچ آیدی یا فیس آیدی را مدیریت می‌کنند.

تغییر خاص اپل در این پردازنده‌ها به Secure Storage Component برمی‌گردد که همان محل ذخیره‌سازی اطلاعات درون Secure Enclave است. اطلاعات موجود در بخش پشتیبانی اپل ظاهرا در ماه فوریه به‌روز شده اما تاکنون از دید کاربران مغفول مانده بود. اپل می‌گوید:

«نکته: محصولات A12, A13, S4 و S5 که اولین بار در پاییز ۲۰۲۰ عرضه شدند از نسل دوم Secure Storage Component استفاده می‌کنند؛ در حالی که محصولات قبلی از نسل اول Secure Storage Component بهره می‌برند.»

این احتمالا یعنی محصولات زیر هرچند از جدیدترین تراشه‌های اپل استفاده نمی‌کنند اما از نسل دوم Secure Enclave برخوردارند:

  • هوم‌پاد مینی – تراشه S5
  • اپل واچ SE – تراشه S5
  • آیپد (نسل هشتم) – تراشه A12

البته توضیحات اپل کمی ابهام دارد. برای مثال هیچ دستگاهی با تراشه A13 یا S4 برای اولین بار در پاییز ۲۰۲۰ عرضه نشده است. در واقع، اپل واچ سری ۴ تنها دستگاهی بود که از پردازنده S4 استفاده می‌کرد و تولید آن پیش از ارتقای Secure Storage Component متوقف شد. این شرکت در خصوص تغییرات اعمالی می‌گوید:

«نسل دوم Secure Storage Component یک «لاک‌باکس» (Lockbox) شمارنده جدید دارد. هر شمارنده لاک‌باکس یک تصدیق‌کننده ۱۲۸ بیتی، یک شمارنده ۸ بیتی و یک متغیر ثبت حداکثر تلاش ۸ بیتی را ذخیره می‌کند. دسترسی به لاک‌باکس شمارنده از طریق یک پروتکل رمزنگاری‌شده ممکن است که به احراز هویت نیاز دارد.»

صفحه پشتیبانی اپل می‌گوید محصولاتی که قبل از پاییز ۲۰۲۰ با این تراشه‌ها عرضه شده‌اند، حتی اگر هنوز توسط اپل فروخته می‌شوند همچنان از نسل اول Secure Storage Component استفاده می‌کنند. این محصولات شامل آیفون XR، آیپد مینی ۵، آیفون SE و آیفون ۱۱ است که دوتای اول از A12 و دوتای دوم از A13 بهره می‌برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی