ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادعای رسانه کره‌ای: ال‌جی و اپل در آستانه امضای قرارداد تولید خودرو هستند

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره تولید خودروی برقی اپل هستیم و حالا گزارشی جدید مدعی شده که شرکت مشترک ال‌جی و مگنا که «LG Magna e-Powertrain» نام دارد، در یک قدمی امضای قراردادی برای تولید ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۲:۱۵

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره تولید خودروی برقی اپل هستیم و حالا گزارشی جدید مدعی شده که شرکت مشترک ال‌جی و مگنا که «LG Magna e-Powertrain» نام دارد، در یک قدمی امضای قراردادی برای تولید این خودرو قرار دارند.

ظاهرا طی این قرارداد شرکت‌های ال جی و مگنا اینترنشنال وظیفه تولید دور اولیه خودروی اپل را برعهده می‌گیرند. در صورتی که گزارش‌های گذشته صحت داشته باشند، زودترین زمانی که اپل کار معرفی می‌شود، سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

همکاری میان ال‌جی و مگنا احتمالا در سال جاری میلادی تکمیل می‌شود و ظاهرا اپل مشتری اصلی این کمپانی جدید خواهد بود.

اوایل سال جاری میلادی گزارش‌های زیادی درباره همکاری اپل با کیا و هیوندای برای تولید خودروی برقی کوپرتینویی‌ها منتشر شد. با این حال پس از مدتی این خودروسازان کره‌ای از توقف مذاکرات با اپل خبر دادند.

به باور کارشناسان، خودروی اپل با لوگوی همین کمپانی از راه می‌رسد و ارتباط میان کوپرتینویی‌ها و سازنده این خودرو مشابه ارتباط فاکسکان با آیفون خواهد بود. در حقیقت سازنده اپل کار قطعات را دریافت کرده و آن را مونتاژ می‌کند، موضوعی که چندان به مذاق خودروسازان خوش نمی‌آید. برای مثال هیوندای و کیا چنین اقدامی را ضربه به اعتبار خود به عنوان خودروساز می‌دانند.

ال‌جی و مگنا چندان در دنیای خودرو شناخته شده نیستند، بنابراین اپل می‌تواند از آن‌ها برای تولید محصولش استفاده کند. در حال حاضر ال‌جی و مگنا برخی قطعات خودرو مانند باتری و موتور را برای کمپانی‌هایی مانند تسلا، جنرال موتورز، فورد و بی‌ام‌و تامین می‌کنند، بنابراین با این بازار آشنا هستند.

از سال ۲۰۱۵ کوپرتینویی‌ها مشغول توسعه فناوری خودران تحت پروژه «تایتان» هستند. اگرچه در سال ۲۰۱۷ گزارش‌هایی درباره توقف کار روی این پروژه منتشر شد، اما اپل با استخدام‌های متعددش همچنان مشغول کار روی این پروژه است.

اخیرا مدیرعامل اپل، تیم کوک در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که کوپرتینویی‌ها به دنبال یکپارچه‌سازی سخت افزار، نرم افزار و سرویس‌ها در دنیای خودروهای الکتریکی هستند. همین صحبت می‌تواند از ادامه فعالیت‌های اپل در زمینه خودرو خبر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰

    چه عجیب

مطالب پیشنهادی