ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

لندروور، شاسی بلند کلاسیک خاندان سلطنتی بریتانیا تبدیل به خودرو حمل جنازه می‌شود

بسیاری از شما، شاهزاده فیلیپ را می‌شناسید. همسر ملکه انگلستان که همین چند روز پیش، با 99 سال سن، دار فانی را وداع گفت. دوک بریتانیایی فقط دو ماه با تولد 100 سالگی‌اش فاصله داشت. ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

بسیاری از شما، شاهزاده فیلیپ را می‌شناسید. همسر ملکه انگلستان که همین چند روز پیش، با 99 سال سن، دار فانی را وداع گفت. دوک بریتانیایی فقط دو ماه با تولد 100 سالگی‌اش فاصله داشت. اما او از سال‌ها پیش خود را برای مرگ، آماده کرده بود. او از کسانی بود که عملا در طراحی لندروور دیفندر حامل جسدش به آرامگاه ابدی خود، ایفای نقش کرده بود و به همین دلیل در مراسم تشییع پیکر او که برای شنبه آینده برنامه ریزی شده است، یک دستگاه لندروور دیفندر 130 از نوع Gun Bus به کار گرفته خواهد داشت. خودرویی که از سال 2016 به کاخ سلطنتی بریتانیا، تحویل داده شده است.

بر اساس مقاله‌ای در وب سایت The Drive، دیفندر 130 Gun Bus توسط مجموعه Foley Specialist Vehicles ساخته شده است. گاراژی که از سال 1966 به تیون و ارتقای مدل‌های مختلف دیفندر می‌پردازد. این دیفندر 130 ارتقا یافته به دست FSV هم که وظیفه رساندن پیکر شاهزاده فیلیپ به آرامگاه او را دارد، بر روی یک شاسی گالوانیزه و همراه با یک اتاق دست ساز، طراحی شده است. کل بدنه خودرو هم به رنگ سبز Deep Bronze در آمده است. جالب اینجاست که اگر یک نقص فنی برای این خودرو به وجود آید، نمونه دیگری که کاملا مشابه با آن است، به عنوان خودرو جایگزین استفاده خواهد شد.

اینکه لندروور رابطه گرمی با خاندان سلطنتی بریتانیا دارد، اصلا پدیده جدید و عجیبی نیست. شاهزاده فیلیپ همیشه به لندروور 130 علاقه داشته و حمل پیکر او با این خودرو هم، نشانه ادای احترام به سلیقه طراحی و مهندسی اوست. چرا که در میان تمام خاطرات به جا مانده از وی، تاثیر شخص او در مهندسی و طراحی کشور انگلستان است که در یادها باقی می‌ماند.

همزمان با حمل پیکر دوک فیلیپ توسط Gun Bus، گروهی از نیروی دریایی سلطنتی، ارتش ملی و تفنگداران دریایی هم این خودرو را تا رسیدن به مقصد، همراهی می‌کنند. سپاهیان گرنادیر هم وظیفه حفاظت از تشییع کنندگان را بر عهده دارند. شاید یکی از بهترین صحنه‌های درخشش لندروور در جهان، حضور در مراسم تشییع شاهزاده انگلستان بود که این افتخار برای این برند، فراهم شد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی