ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

توقف تزریق واکسن کرونا جانسون و جانسون در پی لخته شدن خون

پس از انتشار گزارش‌هایی از لخته شدن خون در برخی دریافت‌کنندگان واکسن کرونا جانسون و جانسون، ایالات متحده آمریکا، آفریقای جنوبی و اتحادیه اروپا از توقف موقت تزریق این واکسن خبر دادند. در پی انتشار ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

پس از انتشار گزارش‌هایی از لخته شدن خون در برخی دریافت‌کنندگان واکسن کرونا جانسون و جانسون، ایالات متحده آمریکا، آفریقای جنوبی و اتحادیه اروپا از توقف موقت تزریق این واکسن خبر دادند. در پی انتشار این خبر جانسون و جانسون توزیع واکسن کرونا را در اتحادیه اروپا متوقف کرده است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) اعلام کرده که شش مورد نادر لخته شدن خون در بیش از 6.8 میلیون دوز واکسن مشاهده شده است. با توجه به آمار لخته شدن خون و همچنین با توجه به اینکه یکی از بیماران دریافت کننده در اثر عوارض لخته خون جان خود را از دست داده و وضعیت یکی دیگر از افرادی که این واکسن را دریافت کرده به شدت بحرانی است، FDA می‌گوید توقف موقت تزریق واکسن به دلیل رعایت احتیاط بیش از حد است.

تمام شش مورد از دریافت‌کنندگان واکسن جانسون و جانسون که دچار لخته شدن خون نادر شده‌اند، زنانی در گروه سنی ۱۸ تا ۴۸ ساله بوده‌‌اند که علائمی پس از ۶ تا ۱۳ روز از تزریق واکسن برایشان به وجود آمده است.

در حال حاضر تمامی مراکز فدرال تزریق واکسن جانسون و جانسون در ایالات متحده استفاده از این واکسن را تا پایان تحقیقات بیشتر در مورد ایمنی آن متوقف کرده‌اند. به نظر می‌رسد سایر مراکز دولتی و خصوصی نیز همین منوال را در پیش بگیرند.

تاکنون بیش از ۳۲ میلیون نفر در ایالات متحده به کرونا مبتلا شده‌اند. آمار فوتی‌ها در اثر ابتلا به بیماری کرونا در این کشور به بیش از ۵۷۰ هزار نفر رسیده است.

همزمان با آغاز واکسیناسیون آسترازنکا، مواردی از لخته شدن خون در بین دریافت‌کنندگان این واکسن نیز مشاهده شد تا جایی که برخی کشورهای اروپایی تزریق این واکسن را متوقف کرده و برخی دیگر محدودیت‌هایی را برای تزریق آن در گروه‌های سنی جوانان درنظر گرفتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alireza?
    Alireza? | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    اونوقت یک عده خودشون رو به آب و آتیش میزنن که این واکسن ها رو وارد کنید😐(بماند که دولت بنفش واکسن انگلیسی آسترازنکا که چندین کشور تزریقش رو متوقف کردن به اسم تولیدی کره جنوبی وارد کرده!)

مطالب پیشنهادی