ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

معرفی خودروی برقی چینی ‍۱۵۰ میلیون تومانی وولینگ هونگ گوانگ ماکارون

تابستان سال گذشته به عنوان حاصل جوینت ونچر محلی میان GM و سایک، رونمایی شد. همان وولینگ هونگ گووانگ مینی EV را می‌گوییم که اکنون نسخه جدیدی به نام «ماکارون» به طیف تیپ‌های آن اضافه ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

تابستان سال گذشته به عنوان حاصل جوینت ونچر محلی میان GM و سایک، رونمایی شد. همان وولینگ هونگ گووانگ مینی EV را می‌گوییم که اکنون نسخه جدیدی به نام «ماکارون» به طیف تیپ‌های آن اضافه شده‌ است و خودرو مدرنی به حساب می‌آید که دست بر قضا با قیمتی بسیار رقابتی و در حدود 6000 دلار یا حدود 150 میلیون تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

این کوچولو الکتریکی اینک با سه رنگ مختلف، قابل سفارش است. رنگ‌هایی اعم از سبز آووکادو، زرد لیمویی و سفید – صورتی هلویی، این رنگ‌ها با همکاری Pantone Universe ساخته شده اند و امکان سفارش آنها همراه با سقف متضاد هم وجود دارد.

ماکارون

ویژگی‌های ایمنی جدیدی هم در محصول کوچک وولینگ به چشم می‌آیند. مواردی همچون کیسه‌هوای راننده، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم تشخیص عابرین پیاده در سرعت‌های پایین و سیستم نشانگر فشار باد لاستیک‌ها. دوربین دید عقب و سنسورهای پارک را هم به مجموعه این تجهیزات ایمنی، اضافه کنید.

ماکارون

با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 2,917، 1,493 و 1,621 میلی متری، وولینگ هونگ گووانگ EV دقیقا 222 میلی متر طویل‌تر، 170 میلی متر باریک‌تر و 66 میلی متر قد بلندتر از اسمارت EQ For Two است.

در حالی که فاصله محوری وولینگ هم 67 میلی متر بیشتر از محصول اسمارت است. وولینگ از آرایش 2+2 برای صندلی‌ها، بهره می‌برد. ردیف دوم صندلی‌ها هم امکان تا شدن دارند. به این ترتیب، با خم شدن صندلی‌های ردیف دوم، فضای بار خودرو از حدود صفر به 741 لیتر افزایش می‌یابد. البته به شرطی که تا سقف خودرو بارگیری شود!

ماکارون

موتور الکتریکی وولینگ 20 کیلو وات (27 اسب بخار) نیرو و 85 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پکیج باتری‌های کوچک آن هم، تا 170 کیلومتر پیمایش به خودرو می‌دهند و مالک می‌تواند فرایند شارژ شدن باتری‌ها را از راه دور نیز کنترل کند.

بیشینه سرعت این کوچولوی الکتریکی بر روی عدد 100 کیلومتر بر ساعت، محدود شده است. قیمت آن هم در بازار محلی چین، بسته به سطح تجهیزات، از 5,740 تا 6,655 دلار، متغیر است که در حدود 150 میلیون تومان با نرخ حدودی ارز فعلی در کشور ما برآورد می‌شود.

ماکارون

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی