ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مشخصات فنی مینی‌ون جذاب و زیبای هیوندای استاریا اعلام شد

حدود سه هفته قبل بود که هیوندای با انتشار تصاویری، از ون جدید استاریا پرده برداشت. در آن مقطع کمپانی کره‌ای فقط به رونمایی کلی بسنده نمود و مشخصات فنی را به آینده موکول کرد. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۱۵

حدود سه هفته قبل بود که هیوندای با انتشار تصاویری، از ون جدید استاریا پرده برداشت. در آن مقطع کمپانی کره‌ای فقط به رونمایی کلی بسنده نمود و مشخصات فنی را به آینده موکول کرد. حالا این شرکت از طریق انتشار بیانیه و تصاویر بیشتر به جزئیات فنی ون پر سر و صدای خود پرداخته است.

مستقیم به سراغ پیشرانه می‎‌رویم؛ نسخه اروپایی استاریا با موتور 2.2 لیتری توربودیزل به فروش خواهد رسید. این موتور 175 اسب بخار قدرت و 431 نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی تولیدی آن از طریق گیربکس شش سرعته دستی یا نمونه خودکار هشت سرعته به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. در سایر بازارها این ون خوش‌استیل با یک موتور بنزینی 3.5 لیتری موجود خواهد بود. این موتور هم 268 اسب بخار قدرت و 331 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

با آنکه بدنه استاریا حالت جعبه‌ای شکلی دارد، ولی ایرودینامیک آن مطلوب است.

هیوندای مانور ویژه‌ای روی سیستم تعلیق استاریا می‌دهد، چرا که در این ون از بازوهای چند اتصالی (مولتی لینک) مستقل استفاده شده است. در کنار این، هیوندای بر آرامش و راحتی بالای کابین استاریا نیز تاکید زیادی دارد.

استاریا با ظرفیت حمل 2 تا 11 سرنشین تولید خواهد شد. این ون زیبا 5,253 میلیمتر طول، 1,997 میلیمتر عرض و 3,273 میلیمتر فاصله محوری دارد. ارتفاع نسخه مسافربری این ون 1,990 میلیمتر و ارتفاع نسخه مخصوص حمل کالای آن 2,000 میلیمتر اعلام شده است.

هیوندای استاریا

نسخه مجهز به دو و سه صندلی استاریا برای باربری مهندسی شده و گنجایش آن به رقم شگفت‌انگیز 5000 لیتر می‌رسد. هیوندای می‌گوید این نسخه می‌تواند سه پالت استاندارد اروپایی را در خود جای دهد. در برخی بازارهای معین، مدل آمبولانس، لیموزین و کمپر استاریا نیز عرضه خواهد شد. گفته می‌شود مدل کمپر، نسخه‌ای هیدروژنی نیز خواهد داشت.

آنطور که هیوندای اعلام کرده، مدل‌های استاندارد مینی‌ون استاریا از نیمه دوم امسال راهی نمایندگی‌های فروش می‌شوند. این خودرو با 8 رنگ بدنه و 5 رنگ متنوع برای کابین قابل انتخاب خواهد بود. کره‌ای‌ها امکان سفارش رنگ دوگانه برای کابین را هم فراهم کرده‌اند. متاسفانه در این بیانیه رسمی کماکان اشاره‌ای به قیمت استاریا نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی