ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی با دوربین حرفه‌ای و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معرفی شد

سونی سال گذشته میلادی از گوشی اکسپریا ۱ مارک ۲ رونمایی کرد که اگرچه از دوربین قدرتمندی بهره می‌برد، اما با کمبودهایی هم دست و پنجه نرم می‌کرد. حالا اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

سونی سال گذشته میلادی از گوشی اکسپریا ۱ مارک ۲ رونمایی کرد که اگرچه از دوربین قدرتمندی بهره می‌برد، اما با کمبودهایی هم دست و پنجه نرم می‌کرد. حالا اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی از راه رسیده تا در کنار دوربین حرفه‌‌ای، با قابلیت‌های بیشتر مشکلات گذشته را هم رفع کند.

سونی دقایقی پیش از گوشی‌های اکسپریا ۱ مارک ۳ و اکسپریا ۵ مارک ۳ رونمایی کرد که ویژگی‌های مشترکی مانند چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ و مودم 5G دارند، با این حال تفاوت‌هایی هم میان آن‌ها به چشم می‌خورند. در این مطلب به معرفی اکسپریا ۱ مارک ۳ می‌پردازیم.

اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی

این گوشی هوشمند از زبان طراحی مشابه با اکسپریا ۱ اصلی بهره می‌برد و با یک دستگاه کشیده روبه‌رو هستیم که خمیدگی بسیار کمی دارد. سونی برای اینکه بتواند بار دیگر اکسپریا را تبدیل به برندی محبوب در میان کاربران کند، مشخصات قدرتمندی را برای جدیدترین پرچمدارش درنظر گرفته است.

اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی

این پرچمدار ژاپنی از نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED با رزولوشن 4K بهره می‌برد که به ادعای سونی، اولین گوشی جهان با نمایشگر 4K و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز محسوب می‌شود. نسبت تصویر این پنل برابر ۲۱:۹ است. روی پنل جلویی آن گوریلا گلس ویکتوس و روی پنل پشتی آن گوریلا گلس ۶ کشیده شده و همچنین از استاندارد IP65/IP68 هم پشتیبانی می‌کند.

اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی

اسپیکر استریو مورد استفاده در این موبایل تا ۴۰ درصد نسبت به قبل صدای بیشتری تولید می‌کند و همچنین با فرمت صوتی 360 Reality سونی هم سازگار است. سنسور اثر انگشت این پرچمدار روی فریم آن قرار دارد.

سونی روی پنل پشتی گوشی اکسپریا ۱ مارک ۳ از دوربین اصلی سه‌گانه به همراه سنسور ToF‌ استفاده کرده. تمام این دوربین‌ها ۱۲ مگاپیکسلی هستند و ژاپنی‌ها برای دوربین اصلی و تله‌فوتو لرزشگیر اپتیکال درنظر گرفته‌اند.

اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی

دوربین اصلی ۲۴ میلی‌متری با دریچه دیافراگم f/1.7 است که توسط دوربین ۱۶ میلی‌متری اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 و دوربین تله‌فوتو ۷۰ میلی‌متری با دریچه دیافراگم f/2.3 همراهی می‌شود. به لطف استفاده از طراحی لنز تاشو پریسکوپی، کاربران به زوم بالایی دسترسی دارند. علاوه بر این، سونی المان‌های لنز را بطور فیزیکی جابه‌جا کرده تا به فاصله‌های کانونی متفاوتی دست پیدا کند و البته تنها متکی به ترفندهای زوم دیجیتال نباشد.

این دستگاه از فیلمبرداری 4K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه در حالت HDR پشتیبانی می‌کند و سرعت فوکوس بالایی دارد. سونی برای این پرچمدار از فوکوس خودکار چشم مورد استفاده در دوربین‌های آلفا بهره برده است.

اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی

سونی با تغییراتی در پورت USB-C این دستگاه، به کاربران اجازه می‌دهد که با استفاده از یک کابل مخصوص سیگنال ویدیوهای اچ‌دی را از یک دوربین SLR دریافت کنند، بنابراین می‌توان از آن به عنوان یک نمایشگر حرفه‌ای استفاده کرد. چنین قابلیتی را از طریق پورت HDMI در اکسپریا پرو دیده بودیم.

اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی

اکسپریا ۱ مارک ۳ از دو سیمکارت و درگاه کارت حافظه پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و شاتر دوربین است. این دستگاه از ۱۲ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۰ واتی بهره می‌برد که در نهایت از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی

سونی در حال حاضر قیمت این گوشی هوشمند را اعلام نکرده، اما انتظار می‌رود قیمتی بالاتر از ۱۰۰۰ دلار داشته باشد و البته در تابستان وارد بازار می‌شود. بنابراین احتمالا تنها عاشقان عکاسی به سراغ آن می‌روند، البته برخلاف گذشته قابلیت‌های استاندارد بیشتری در اکسپریا ۱ مارک ۳ وجود دارد که می‌تواند کاربران بیشتری را جذب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Kia
    Kia | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    ایران چند وقت دیگه داشتن گوشی موبایل رو جرم اعلام میکنه گدوم نمایند گی مومن همشون فرار کردن

  • Ringo
    Ringo | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    ایران نمایندگی خرید نداره؟

مطالب پیشنهادی