ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسپریا ۵ مارک ۳
موبایل

اکسپریا ۵ مارک ۳ معرفی شد: دوربین سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسلی با لنز متغیر تله‌فوتو

سونی امروز در کنار اکسپریا ۱ مارک ۳ از تلفن هوشمندی به نام اکسپریا ۵ مارک ۳ رونمایی کرد. این محصول قرار است در مسیر بازتعریف برند اکسپریا به کمک سونی بیاید و قابلیت‌های زیادی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

سونی امروز در کنار اکسپریا ۱ مارک ۳ از تلفن هوشمندی به نام اکسپریا ۵ مارک ۳ رونمایی کرد. این محصول قرار است در مسیر بازتعریف برند اکسپریا به کمک سونی بیاید و قابلیت‌های زیادی را در بخش دوربین ارائه می‌کند که شاید مهم‌ترین آن‌ها لنز تله‌فوتوی متغیر با سنسور فوکوس خودکار دوگانه باشد.

اکسپریا ۵ مارک ۳ یا 5 III از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد و از 5G پشتیبانی می‌کند. این گوشی دوربین سه‌گانه‌ای دارد که شامل سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 (برای فوق عریض)، دیافراگم f/1.7 (برای عریض) و f/2.3 (برای تله‌فوتو) است ولی لنز تله‌فوتو می‌تواند دیافراگم خود را به f/2.8 برساند. این قابلیت از طریق طراحی تاخورده‌ لنز پریسکوپی در اختیار اکسپریا ۵ مارک ۳ قرار گرفته. اکسپریا لنز را به‌صورت فیزیکی تکان می‌دهد تا فاصله‌های کانونی مختلف را به دست آورد. لنزهای اصلی و تله‌فوتوی این گوشی از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برند.

ایده سونی این است که عکاسان معمولا از فواصل کانونی استاندارد استفاده می‌کنند، اما اگر زمانی بخواهند زوم بیشتری داشته باشند یا از زوم‌های میانه برخوردار شوند، اکسپریا ۵ مارک ۳ زوم دیجیتال را به کار می‌گیرد. این موبایل نمایشگری ۶.۱ اینچی با رزولوشن 1080p و نسبت تصویر ۲۱:۹ دارد. اکسپریا ۵ جدید از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. سونی این دستگاه را با پشتیبانی از صدای 3D Reality و با اندروید ۱۱ به بازار می‌فرستد.

این غول ژاپنی تاکید خاصی روی نرم‌افزار اکسپریا 5 III دارد. سونی برخلاف اپل، گوگل و سامسونگ به جای عکاسی محاسباتی بر قابلیت‌های فنی نرم‌افزار این گوشی تاکید می‌کند که حالا با اپلیکیشن دوربین حرفه‌ای این شرکت یکپارچه شده. سونی مدعی عملکرد بهتر نرم‌افزار آن‌ها در محیط‌های کم‌نور است و البته به‌طور ویژه به قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکار و سرعت تصویربرداری اشاره دارد.

دامنه نوردهی/فوکوس اکسپریا ۵ مارک ۳ بین ۲۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه است. این دستگاه قابلیت فوکوس خودکار با ردیابی آنی چشم هم دارد. سونی فعلا چیزی درباره قیمت نسل جدید اکسپریا ۵ نگفته اما مدل قبلی این گوشی با قیمتی در حدود ۱۰۰۰ دلار روانه بازار شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Sina Elahi
    Sina Elahi | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰

    چن روزیه نمیشه خبر, های گوشیرو چک کرد تا میام بازش کنم میگه ب اینترنت وصل نیستی

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    ای کاش سونی موبایل از خاورمیانه نمیرفت .
    واقعا یعنی میشه روزی برگرده به خاورمیانه 😏

  • Mosio
    Mosio | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    وقتی وارد ایران نمیشه باید افسوس خورد

مطالب پیشنهادی